Tom 18 Nr 27 (2016): Cinema under Pressure
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 18 Nr 27 (2016)
Opublikowany 2016 października 9
Cinema under Pressure
Volume editors: Marek Hendrykowski i Maciej Pietrzak
LARS KLEBERG
5-18
Krytyka stalinizmu w 1950 roku: Andre Bazina analiza kina epoki stalinowskiej
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.01.
PDF
MAREK HENDRYKOWSKI
19-32
Kino pod presją
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.02.
PDF
TADEUSZ SZCZEPAŃSKI
33-62
Z dziejów francuskiej debaty o kinie stalinowskim
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.03.
PDF
MAŁGORZATA HENDRYKOWSKA
63-86
Meandry i paradoksy międzywojennej cenzury filmowej w Polsce
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.04.
PDF
ANDRZEJ SZPULAK
87-96
Róża Wojciecha Smarzowskiego jako medium idei
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.05.
PDF
MAREK HENDRYKOWSKI
97-110
Lambeth Walk, czyli widz wyzwolony spod presji obrazu
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.06.
PDF
PATRYCJA ROJEK
111-121
Dla kogo pracuje dziś Król Artur? Użycia i nadużycia mitu arturiańskiego
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.07.
PDF
MACIEJ PIETRZAK
123-142
Przełamując tabu. O najwcześniejszych filmowych echach wydarzeń marcowych
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.08.
PDF
JOANNA SIKORSKA
133-142
Erotyka w grach cyfrowych. Cenzura i autocenzura wątków erotycznych w przekazach digitalnych
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.09.
PDF
FILIP GABRIEL PUDŁO
143-150
Sztuka permutacyjna jako forma oporu w kinie eksperymentalnym
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.10.
PDF
ZUZANNA LEWANDOWSKA
151-162
Satyra na dogmat? „Strategia przewrotności” w Dogmie Kevina Smitha
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.11.
PDF
MARCIN PIGULAK
163-174
Strategie kontroli i represji Kościoła scjentologicznego wobec amerykańskiej kinematografii
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.12.
PDF
ZUZANNA KWIATKOWSKA
175-184
Filmowe baśnie wyczerpane. Wpływ postmodernizmu na przeobrażenia filmowych adaptacji baśni produkcji Disneya
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.13.
PDF
MARTA GIEC
185-198
Guerilla Tv i wideo art jako narzędzia w walce z telewizyjnym establishmentem Stanów Zjednoczonych
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.14.
PDF
Vademecum filmoznawcy i medioznawcy
MAREK HENDRYKOWSKI
199-216
Wielkie figury semantyczne w dziele filmowym
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.15.
PDF
Warsztat filmowca
EDWARD ŻEBROWSKI
217-234
Semantyczne zagadnienia dzieła fiImowego. Przyczynek do teorii budowy postaci człowieka na ekraniew
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.16.
PDF
Etiudy
PATRYCJA ROJEK
235-246
„Przemalujemy wszystko”. Opowiadanie kolorem we Fragmentach Agnieszki Woszczyńskiej
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.17.
PDF
Sylwetki
MAREK HENDRYKOWSKI
247-258
O Jerzym Mierzejewskim
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.18.
PDF
MAREK HENDRYKOWSKI
259-279
Sfera wolności. Zygmunta Mycielskiego uwagi o muzyce 1955
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.19.
PDF
Author Gallery
ALEKSANDER RACZYŃSKI
280-303
Views______By This River
PDF
Varia
MAREK HENDRYKOWSKI
304-316
Fakt medialny
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.20.
PDF
ANNA M. ZARYCHTA
317-331
Pozorna lekkość bytu - estetyzacja w fotografii dokumentalnej
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.21.
PDF
ADAM DOMALEWSKI
332-338
Filmowe rejestracje teatru - opis i problematyzacje zjawiska
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.22.
PDF
MAREK BOCHNIARZ, IZUMI YOSHIDA
339-345
Japońskie animacje a folklor w narracjach o tożsamości narodowej
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.23.
PDF
MACIEJ PIETRZAK
346-353
Bohater o wielu twarzach. Ewolucja syjonistycznego mitu Sabry we współczesnym izraelskim kinie wojennym
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.24.
PDF
MAREK HENDRYKOWSKI
354-364
Semiotyka twarzy kata i ofiary
https://doi.org/10.14746/i.2016.27.25.
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się