Abstrakt
“We’ll repaint it all”. The use of color as a storytelling device in Agnieszka Woszczyńska’s FragmentsIn her short Fragments Agnieszka Woszczyńska applies film color as a storytelling device. Oscillating between the natural and expressionistic use of color, she builds not only a characters outer world but also an image of the characters unspoken motivations. The article contains a profound color analysis of Fragments that covers such issues as the functioning of ocularcentrism as a film leitmotiv and the appearance of the focalizer in film narration.
Bibliografia
Bal M., 2012, Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji, przekł. pod red. E. Kraskowskiej i E. Rajewskiej, Kraków.
Choczaj M., 2015, Dramaturgia barw w „Zaginionej dziewczynie” Davida Finchera, „Images” vol. XVI, nr 25.
Grouchnikov K., 2013, Production design of “House of Cards”–interview with Steve Arnold, http://www.pushing-pixels.org/2013/12/29/production-design-of-house-of-cards-interview-with-steve-arnold.html> [dostęp: 20.03.2016].
Różdżyńska A., 2014, Zmienić absolutnie wszystko [wywiad z Agnieszką Woszczyńską], http://www.pisf.pl/aktualnosci/wiadomosci/zmienic-absolutnie-wszystko> [dostęp: 20.03.2016].
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.