Abstrakt
Kieślowski scholar Joseph G. Kickasola documents his efforts to find and explore the Warsaw apartment complex where Krzysztof Kieślowski filmed his Decalogue series. His startling, unexpectedly emotional experience at such an ordinary place becomes an opportunity to reflect on the films, theorize on the function of place in them, and consider the way that human life and cinema feed into each other. Fictional stories and their cinematic constructions can deepen our experience, and make the world feel more lived in, more true. Nothing magical happened, but everything ordinary happened in all its fullness, like a kind of prophecy, fulfilled.
Bibliografia
Bachelard G., The Poetics of Space, Boston 1964
Bruno G., Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture, and Film, Cambridge, MA 2002
Desmond W., Ethics and the Between, Albany 2001
Foucault M., Discipline and Punish: The Birth of the Prison, New York 1975
Gallese V. and Guerra M., Lo Schermo Empatico: Cinema e Neuroscienze, Milano 2015
Insdorf A., Double Lives and Second Chances: The Films of Krzysztof Kieślowski, New York 1999
Kickasola J., The Films of Krzysztof Kieślowski: The Liminal Image, New York 2004
Kickasola J.G., “Leading with the Ear: Upstream Color and the Cinema of Respiration”, “Film Quarterly” 2013, no. 4 (66), pp. 60–74
Kickasola J.G., “The Senses Know: Wong Kar-Wai’s Quotidian, Evanescent, and Ineffable Aesthetic”, [in:] The Wiley Companion to the Films of Wong Kar-Wai, ed. M. Nochimson, London 2016
Kickasola J.G., “The Synaesthetic Immediate in Kieslowski’s Decalogue”, [in:] Of Elephants and Toothaches: Ethics, Politics, and Religion in Krzysztof Kieślowski’s “Decalogue”, eds. M. Parmeggiani and E. Badowska, New York 2016
Kieślowski on Kieślowski, ed. D. Stok, London 1993
Lynch K., The Image of the City, Cambridge, MA 1960
Merleau-Ponty M., Phenomenology of Perception, tran. C. Smith, London 2002
Wallace D.F., “This is Water”, http://bulletin-archive.kenyon.edu/x4280.html (accessed November 30, 2018)
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).