Abstrakt
By referencing Italian auteurs Ermanno Olmi and Federico Fellini, this paper offers a re-reading of Krzysztof Kieślowski’s reflections on cinema that places the practice of describing reality and uttering “a statement of fact” about people’s lives and the world as a long-lasting, structuring foundation of his episteme and workshop.
Bibliografia
Allegretti E. and Giraud G. (eds.), Ermanno Olmi. L’esperienza di Ipotesi Cinema, Genova 2001
Amiel V. (ed.), Krzysztof Kieslowski, Paris 1997
Amiel V., Kieślowski: la coscienza dello sguardo, Genova 1998
Badowska E. and Parmeggiani F. (eds.), Of Elephants and Toothaches: Ethics, Politics, and Religion in Krzysztof Kieślowski’s ‘Decalogue’, New York 2016
Bernard R. and Woodward S. (eds.), Krzysztof Kieślowski: Interviews, Jackson 2016
Coates P. (ed.), Lucid Dreams: The Films of Krzysztof Kieślowski, Trowbridge 1998
Estève M. (ed.), Études Cinématographiques: Krzysztof Kieślowski (no. 203–210), Paris 1994
Furdal M. and Turigliatto R. (eds.), Kieślowski, Torino 1989
Haltof M., The Cinema of Krzysztof Kieślowski: Variations on Destiny and Chance, London-New York 2004
Insdorf A., Double Lives, Second Chances: The Cinema of Krzysztof Kieślowski, New York 1999
Kickasola J.G., The Films of Krzysztof Kieslowski: The Liminal Image, New York 2004
Kieślowski K. and Piesiewicz K., Decalogue: The Ten Commandments, trans. P. Cavendish and S. Bluh, London-Boston 1991
Kieślowski K., Kieślowski on Kieślowski, ed. D. Stok, London 1993
Kieślowski K., “Bergman’s Silence,” trans. Paul Coates, [in:] Post-war Cinema and Modernity: A Film Reader, ed. J. Orr and O. Taxidou, New York 2001, pp. 422–425
Murri S., Krzysztof Kieślowski, Milano 2002
Olmi E., L’apocalisse è un lieto fine. Storie della mia vita e del nostro futuro, Milano 2012
Wilson E., Memory and Survival: The French Cinema of Krzysztof Kieślowski, Oxford 2000
Woodward S. (ed.), After Kieślowski: The Legacy of Krzysztof Kieślowski, Detroit 2009
Zawiśliński S. (ed.), Krzysztof Kieślowski (1941–1996), Warsaw 2006
Žižek S., The Fright of Real Tears: Krzysztof Kieślowski between Theory and Post-Theory, London 2001
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).