Abstrakt
Iwona Siekierzyńska school film Missy takes up the theme of a girl’s unfulfilled love for a priest. Her dog named Ledwosz not only accompanies her in the experience of encountering the man in cassock, while his anointing of a sick neighbor, but also triggers the situation that caused her infatuation. This brief and accidental contact with the priest turns out to be a breakthrough experience for the teenage girl looking for love and attention. It means her entering the adult world in which it is easy to miss a crucial moment, or hurt somebody’s feelings quite unconsciously. The young girl’s experience of the brief encounter will remain in her forever. The relation between the female character and her dog from the short film was the inspiration to consider the similarities between Missy and Three Colors: Red, by Krzysztof Kieślowski, who was the artistic supervisor of Siekierzyńska’s film. In both films it is a dog that initiates the process resulting in metaphysical experience for the main characters.
Bibliografia
Biblia Jerozolimska, Poznań 2006
Filmografia etiud studentów Łódzkiej Szkoły Filmowej 1948–1997. Tom II. 1987–1997, ed. J. Lemann, Łódź 1998
Kieślowski K., Autobiografia, ed. D. Stok, Kraków 2012
Nawrot R., Kłosiński A., “Dlaczego mój pies płacze”, “W drodze” 2017, no. 6, https://opoka.org.pl/biblioteka/I/IE/wdrodze201706_zwierzeta.html
“Nitka [rozmowa K. Bielas z I. Siekierzyńską]”, “Wysokie Obcasy” 2003, no. 27, http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,96856,1550927.html
Siekierzyńska I., “Dziewczyna z psem”, “Magazyn Kulturalny »Tygodnika Powszechnego «” 1996, no. 8, http://www.tygodnik.com.pl/kontrapunkt/08/siekier.html
Wakar J., Gildia reżyserów polskich. Członkowie, http://polishdirectors.com/member_post/siekierzynska-iwona/
Zawiśliński Stanisław, Kieślowski. Życie po życiu. Pamięć, Warszawa 2007
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).