Abstrakt
Transforming Memory: Found Footage as a Mechanism of Cultural Reinterpretation
The article is about the role of found footage in shaping the consciousness of the modern spectator in relation to historical cinematographic creations. The meaning and signifi cance of interpretation, as well as the aesthetics of experimental movies, shatter myths about classical narration and the understanding of film in its social normative role. Chosen films by Bill Morrison, Fabio Scacchioli and Peter Tscherkassky are analyzed in order to outline this issue.
Bibliografia
P. Arthur, The Status Of Found Footage, „Spectator”, jesień 1999/zima 2000, vol. 20, s. 59.
M. Jakubowska, Teoria kina Gillesa Deleuze’a, Rabid, Kraków 2003, s. 153.
Miss Candace Hilligoss’ Flickering Halo, <http://www.goodshortfi lms.it/en/country/italy/miss-candace-hillligoss-fl ickering-halo> [dostęp: 6 stycznia 2015].
D.J. Andrew, Główne teorie filmu, przeł. A. Kołodyński, PWSFTviT, Łódź 1995, s. 33.
L. Mulvey, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, red. i wstęp K. Kuc, L. Th ompson, tłum. J. Murczyńska, Korporacja Ha!art, Kraków – Warszawa 2010, s. 41.
http://cleojournal.com/2013/11/28/attacked-by-nothing-barbara-hershey-and-the-entity-in-peter-tscherkasskys-outer-space-and-dream-work/ [dostęp: 6 stycznia 2015].
A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy. Film między mediami, Universitas, Kraków 1997, s. 35.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).