Tom 17 Nr 26 (2015): Messages from the Past
Messages from the Past

REDAKTOR NACZELNY:
prof. UAM dr hab. Andrzej Szpulak; Katedra Filmu, Telewizji i Nowych Mediów, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

REDAKTORZY GOŚCINNI:
mgr Patrycja Rojek; Katedra Filmu, Telewizji i Nowych Mediów, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań
prof. UAM dr hab. Andrzej Szpulak; Katedra Filmu, Telewizji i Nowych Mediów, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

 

Rafał Syska
5-14
(Re)konstruowanie pamięci o Rewolucji w nowym kinie rumuńskim
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.01
PDF
Katarzyna Jędraszczyk, Władimir Rabinowicz
15-25
Obraz Aleksandra Kołczaka i wojny domowej w Rosji, przedstawiony w filmie "Admirał", a współczesna rosyjska świadomość historyczna
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.02
PDF
Marek Kaźmierczak
27-37
Collective Memory and Colloquial Aesthetic Experience. Remarks on the Functions of Digitalized Paintings in Second Life
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.03
PDF (English)
Anna Estera Mrozewicz
39-57
Memory grids: Forgetting East Berlin in Krass Clement’s Photobook Venten på i går. Auf Gestern warten (2012)
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.04
PDF (English)
Marta Giec
59-66
Przekształcanie pamięci. Found footage jak machina kulturowej reinterpretacji
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.05
PDF
Marek Hendrykowski
67-77
Nowy dokument historyczny
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.06
PDF
Patrycja Rojek, Andrzej Szpulak
79-93
Łączka, amazońska dżungla i Chicago. Patrycja Rojek* i Andrzej Szpulak* rozmawiają z dokumentalistą, niezależnym producentem i dyrektorem Festiwalu Niepokorni Niezłomni Wyklęci – Arkadiuszem Gołębiewskim.
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.07
PDF
Zuzanna Lewandowska
95-106
Ponowoczesna wizja Powstania Warszawskiego w filmie Jana Komasy Miasto 44
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.08
PDF
Andrzej Szpulak
107-118
Róża Wojciecha Smarzowskiego – portret miłości kulturowo zakorzenionej
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.09
PDF
Piotr Pomostowski
119-127
Ocalić pamięć, ocalić duszę, ocalić sztukę - o zbawiennej roli muzyki Fryderyka Chopina w Pianiście Romana Polańskiego
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.10
PDF
Daria Mazur
129-138
Kino jidysz na ziemiach polskich do wybuchu drugiej wojny światowej - konteksty społeczno-polityczne i kulturowe
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.11
PDF
Justyna Czaja
139-150
W poszukiwaniu śladów przeszłości – komiks jako medium małej i wielkiej historii (przykład powieści graficznych Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz Jérémiego Dresa i Zaduszki Rutu Modan)
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.12
PDF
Maciej Pietrzak
151-159
Odwrót bohaterów. Śmierć syjonistycznego mitu Masady w fi lmie Twierdza Beaufort Josepha Cedara
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.13
PDF
Krzysztof Antczak, Dan Tudor Ionescu
161-175
Reading Plutarch of Chaeronea: A Cinematic Portrait of the Youth of Alexander the Great as Envisaged by Robert Rossen and Oliver Stone
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.14
PDF (English)
Patrycja Rojek
177-187
Penelopa i jej współczesne filmowe inkarnacje
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.15
PDF

Author Gallery

Piotr Zbierski
237-259
Family
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.21
PDF