Tom 17 Nr 26 (2015): Messages from the Past
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 17 Nr 26 (2015)
Opublikowany 2016 marca 24
Messages from the Past
Volume editors: Patrycja Rojek i Andrzej Szpulak
Rafał Syska
5-14
(Re)konstruowanie pamięci o Rewolucji w nowym kinie rumuńskim
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.01
PDF
Katarzyna Jędraszczyk, Władimir Rabinowicz
15-25
Obraz Aleksandra Kołczaka i wojny domowej w Rosji, przedstawiony w filmie "Admirał", a współczesna rosyjska świadomość historyczna
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.02
PDF
Marek Kaźmierczak
27-37
Collective Memory and Colloquial Aesthetic Experience. Remarks on the Functions of Digitalized Paintings in Second Life
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.03
PDF (English)
Anna Estera Mrozewicz
39-57
Memory grids: Forgetting East Berlin in Krass Clement’s Photobook Venten på i går. Auf Gestern warten (2012)
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.04
PDF (English)
Marta Giec
59-66
Przekształcanie pamięci. Found footage jak machina kulturowej reinterpretacji
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.05
PDF
Marek Hendrykowski
67-77
Nowy dokument historyczny
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.06
PDF
Patrycja Rojek, Andrzej Szpulak
79-93
Łączka, amazońska dżungla i Chicago. Patrycja Rojek* i Andrzej Szpulak* rozmawiają z dokumentalistą, niezależnym producentem i dyrektorem Festiwalu Niepokorni Niezłomni Wyklęci – Arkadiuszem Gołębiewskim.
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.07
PDF
Zuzanna Lewandowska
95-106
Ponowoczesna wizja Powstania Warszawskiego w filmie Jana Komasy Miasto 44
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.08
PDF
Andrzej Szpulak
107-118
Róża Wojciecha Smarzowskiego – portret miłości kulturowo zakorzenionej
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.09
PDF
Piotr Pomostowski
119-127
Ocalić pamięć, ocalić duszę, ocalić sztukę - o zbawiennej roli muzyki Fryderyka Chopina w Pianiście Romana Polańskiego
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.10
PDF
Daria Mazur
129-138
Kino jidysz na ziemiach polskich do wybuchu drugiej wojny światowej - konteksty społeczno-polityczne i kulturowe
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.11
PDF
Justyna Czaja
139-150
W poszukiwaniu śladów przeszłości – komiks jako medium małej i wielkiej historii (przykład powieści graficznych Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz Jérémiego Dresa i Zaduszki Rutu Modan)
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.12
PDF
Maciej Pietrzak
151-159
Odwrót bohaterów. Śmierć syjonistycznego mitu Masady w fi lmie Twierdza Beaufort Josepha Cedara
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.13
PDF
Krzysztof Antczak, Dan Tudor Ionescu
161-175
Reading Plutarch of Chaeronea: A Cinematic Portrait of the Youth of Alexander the Great as Envisaged by Robert Rossen and Oliver Stone
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.14
PDF (English)
Patrycja Rojek
177-187
Penelopa i jej współczesne filmowe inkarnacje
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.15
PDF
Etiudy
Zuzanna Kwiatkowska
191-196
Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Etiudy studenckie Filipa Bajona
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.16
PDF
Joanna Sikorska
197-204
Obraz Polski Ludowej w MC. Człowiek z winylu i Jaskółce w reżyserii Bartosza Warwasa
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.17
PDF
Agnieszka Powierska
205-211
Mit o przypływach emocji
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.18
PDF
Warsztat filmowca
Michał Bukojemski
215-223
Refleksja z katedry
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.19
PDF
Maciej Kozłowski
225-235
Świat przed Zagładą. Tajemnica istnienia archiwalnego obrazu filmowego we współczesnej strukturze filmowej na przykładzie filmu Po-lin. Okruchy pamięci Jolanty Dylewskiej
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.20
PDF
Author Gallery
Piotr Zbierski
237-259
Family
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.21
PDF
Varia
Marek Hendrykowski
262-269
Tarkowski w Łodzi
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.22
PDF
Konrad Klejsa
269-275
Surreal Dreams of a “Creative City” (or: How Camerimage Festival Tried to Convince Łódź to Stop Worrying and Love Modern Architecture)
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.23
PDF (English)
Ewa Ciszewska
276-282
The Se-Ma-For Film Studio from 1990 to 1999
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.24
PDF (English)
Piotr Pławuszewski
282-290
Reżyserskie szlify. Władysław Ślesicki w Szkole Filmowej (1950-1955)
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.25
PDF
Piotr Zwierzchowski
291-298
Ludzie (z) Nowej Huty. O dwóch filmach Kazimierza Karabasza
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.26
PDF
Justyna Sulejewska
298-303
Między powieścią a adaptacją – kilka spostrzeżeń z perspektywy widza
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.27
PDF
Paweł Sitkiewicz
304-311
Uczony i czarodziej. Zmienne koleje losu mistrza Starewicza
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.28
PDF
Marek Hendrykowski
311-316
Metodologia nowej historii filmu
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.29
PDF
Marek Hendrykowski
317-324
Przerwane śniadanie z Braćmi Mongolfier
https://doi.org/10.14746/i.2015.26.30
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się