Abstrakt
Wojciech Smarzowski’s Rose as the medium of ideologyThe text concentrates on the problem of the ideologization of artistic transmission and uses Wojciech Smarzowski film ‘Rose’ as an example. This problem is considered both on several levels: reception, above all the critical-film level, and also on the level of the work itself. The analysis reveals the impoverishment of the message by radical left-wing and also conservative ideologization is becoming apparent. Also a susceptibility of work to discourse of the political correctness is becoming apparent, in addition it is rather superficial susceptibility.
Bibliografia
Dunin, Szczawińska, Wiśniewska, 2012. Pan Tadeusz na Mazurach. Dyskusja, http://www.krytykapolityczna.pl/Serwiskulturalny/DuninSzczawinska-
WisniewskaPanTadeusznaMazurach/menuid-305.html> [dostęp 23.01.2016].
Gociek P., 2011, Róża i kraj zły, http://www.uwazamrze.pl/artykul/810171/roza-i-kraj-zly> [dostęp 23.01.2016].
Juror festiwalu w Gdyni: Wszyscy zwariowali na punkcie Róży. 2011, Rozmowa z Andrzejem Halińskim),
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,105642,9771648,Juror_festiwalu_w_Gdyni__Wszyscy_zwariowali_na_punkcie.html#ixzz3u0M8KItV> [dostęp 23.01.2016].
Kijko M., 2012, Kino i pamięć, „Człowiek i Społeczeństwo” nr 34, s. 151–161.
Kurpiewski L., Ziębiński R., 2011, Król polskiego kina, „Newsweek” nr 25.
Morstin A., 2012, Mocne filmy i głębokie kompleksy. Róża Wojtka Smarzowskiego wobec Jak być kochaną Wojciecha J. Hasa, „Kwartalnik Filmowy” nr 77–78, s. 201–210.
Mrozek W., 2011, Nie ma litości, nie ma powrotu, http://www.krytykapolityczna.pl/Wpierwszymrzedzie/MrozekNiemalitosciniemapowrotu/menuid-183.html> [dostęp 23.01.2016].
Świrek K., 2012, Róża, „Kino” nr 2, s. 80–81.
Varga K., 2011, Polska jest Różą czyli Smarzowski rozwala w drobiazgi, „Gazeta Wyborcza. Duży Format” nr 150 (30.06.), s. 19.
Western o żołnierzu i róży, 2012, Dyskusja, „Przekrój” nr 7, s. 40–43.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).