Abstrakt
Eroticism in digital games. Censorship and self-censorship of erotic themes in digital communicationThe aim of the article is to illustrate the issue of eroticism in video-games in the context of censorship that was in use in its reference. The purpose of a brief history of sexuality in digital communications, as well as an analysis of most important games in the thematic area is to draw attention to the ways in which censorship and self-censorship function in games of a sexual nature. One of the most important elements is also an analysis of existing rating systems and an indication of how censorship practices affect the ways erotic games and, in a broader sense, on game poetics are presented.
Bibliografia
+ czyli klasyfikacje wiekowe w Polsce i na świecie, 2011
http://gry.onet.pl/artykuly/18-czyli-klasyfikacje-wiekowe-w-polsce-i-na-swiecie/fwhdr> [dostęp: 8.04.2011].
Aarseth Espen J., 2014, Cybertekst. Spojrzenie na literaturę ergodyczną, tłum. D. Sikora, D. Pisarski, Kraków.
Brathwaite B., 2007, Sex in Video Games, Boston.
Eroge: Past, Present and Future, 2006, http://hentai.co.uk/articles/eroge_past_pre-sent_and_future.html> [dostęp: 29.03.2006].
Jones M.T., 2005, The Impact of Telepresence on Cultural Transmission through Bishoujo Games, „PsychNology Journal” nr 3.
Kaźmierczak M., 2015, Collective memory and colloquial aestheric experience. Remarks on the functions of digitalized paintings in second life, „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” nr 36.
Krzywinska T., 2012, The strange case of the misappearance of sex in video games, w: Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies, red. J. Fromme, A. Unger, New York.
List of Banned Video Games, 2016, http://www.ranker.com/list/list-of-banned-video-games-/video-game-info>.
Mańkowski P., 2010, Cyfrowe marzenia: historia gier komputerowych i wideo, Warszawa.
McCarthy D., 2007, The Bluffer’s Guide to Hentai Games, http://www.eurogamer.net/articles/the-bluffers-guide-to-hentai-games-article> [dostęp: 10.05.2007].
Nijakowski L.M., 2010, Pornografia. Historia, znaczenie, gatunki, Warszawa.
Orbitowski Ł., Urbaniuk J., 2007, Krótka historia kina erotycznego, http://doza.o2.pl/?s=4097&t=8212> [dostęp 24.01.2007].
Pelletier-Gagnon J., Picard M., 2015, Beyond „Rapelay”: Self-regulation in the Japanese erotic video game industry, w: Rated M for Mature. Sex and Sexuality in Video Games, red. M. Wysocki, E.W. Lauteria, New York.
Silver M., Simon J., 1994, The Rating Game, „U.S. News & World Report” nr 20.
The Motion Picture Production Code of 1930 (Hays Code), 2011, http://www.artsre-formation.com/a001/hays-code.html>.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).