Abstrakt
Developing students’ discourse competence: evaluation of a course. The purpose of this paper is to investigate the concept of discourse competence. The major part of the paper will be occupied by a summary of the findings of a qualitative study into the perceptions of discourse competence and ways it was developed with students of applied linguistics at the Maria Curie-Skłodowska University in Lublin (UMCS).Bibliografia
Adamzik, K. 2001. Sprache: Wege zum Verstehen. Tübingen/ Basel: A. Francke Verlag
Heinemann, M. i Heinemann, W. 2002. Grundlagen der Textlinguistik. Interaktion – Text – Diskurs. Tübingen: Max Niemeyer Verlag.
Jäger, S. 1996. Die Wirklichkeit ist diskursiv. http://www.diss-duisburg.de/Internetbibliothek/Artikel/Wirklichkeit.html DW 24.04.2011
Jäger, S. 2004. Kritische Diskursanalyse. Eine Einführung. Münster: UNRAST-Verlag
Pędzisz, J. 2009. « Blog jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji dyskursywnej ». (w) Neofilolog, nr 33 (red. K. Karpińska-Szaj i S. Chudak). Poznań: 101-112.
Spitzmüller, J. i Warnke, I. H. 2011. Diskurslinguistik. Eine Einführung in Theorien und Methoden der transtextuellen Sprachanalyse. Berlin/Boston: Walter de Gruyter.
Warnke, I. 2009. « Zur wissenskonstitutiven Funktion des Diskurses – Wissen, soziale Kontrolle und Sprache ». (w) Diskurse als Mittel und Gegenstände der Germanistik (red. F. Grucza, G. Pawłowski i U. Reinhold). Warszawa: Wydawnictwo Euro-Edukacja: 71-84.
Źródła internetowe
http://www.sjk.umcs.lublin.pl/sylabus/lecture/14551 DW 24.10.2012
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Joanna Pędzisz
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).