Typologia psychologiczna Carla Gustawa Junga a glottodydaktyka
PDF

Jak cytować

Wojtynek-Musik, K. . (2019). Typologia psychologiczna Carla Gustawa Junga a glottodydaktyka. Neofilolog, (34), 49–58. https://doi.org/10.14746/n.2010.34.5

Abstrakt

According to C.G. Jung, people, including teachers and students, can be divided into four personality types, depending on the dominating psychological function. These functions are thinking, feeling, sensation and intuition which can be further subdivided into introverts and extraverts. The awareness of this psychological diversity may spare teachers and their students a great number of disappointments and misunderstandings and may also help them to create their own style of learning and working on the second language.

https://doi.org/10.14746/n.2010.34.5
PDF

Bibliografia

Gardner, H. 1993. Multiple Intelligences. New York: Harper Collins (Basic Books).

Goleman, D. 1997. Inteligencja emocjonalna. Tłum. polskie A. Jankowski. Poznań: Media Rodzina of Poznań.

Holland, J. L. 1997. Making Vocational Choices. Wyd. 3. Floryda: Inc., Psychological Assessment Resources.

Jung, C.G. 1993. Tipi psicologici. Tłum. włoskie S. Bonarelli. Roma: Grandi Tascabili Economici Newton.

Pascal, E. 1998. Psychologia Jungowska. Teoria i praktyka. Tłum. polskie G. Skoczylas. Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.

Salovey, P. i Sluyter, D. J. (red.). 1999. Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Tłum. M. Karpiński. Poznań: Dom Wyd. Rebis.

Śliwerski, B. (red.). 1992. Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki. Kraków: Wyd. Impuls.

Wilczyńska, W. 1999. « Kształcenie do autonomizacji w językach obcych a problem wzorów i imitacji. » (w) Neofilolog. Poznań, 18: 18 – 24.

Zohar, D. i Marshall I. 2001. Inteligencja duchowa. Tłum. polskie P. Turski. Poznań: Dom Wyd. Rebis