Metodologiczne pułapki badania wypowiedzi ustnych uczniów na lekcji jęz yka obcego
PDF

Jak cytować

Kucharczyk, R. . (2019). Metodologiczne pułapki badania wypowiedzi ustnych uczniów na lekcji jęz yka obcego. Neofilolog, (34), 275–286. https://doi.org/10.14746/n.2010.34.24

Abstrakt

The purpose of this paper is to present a gap between theory and practice in foreign language methodology. The case is research which has been conducted in order to investigate the increase of pragmatic competence in oral expression in secondary school students of a French as a foreign language class. The basis for choice of research methods, as well as difficulties encountered by the researcher while conducting the research project at school, are described.

https://doi.org/10.14746/n.2010.34.24
PDF

Bibliografia

Brzeziński, J. 2007 Metodologia badań psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Grucza, F. 2007 « Lingwistyka a glottodydaktyka » (w) Metodyka nauczania jęz yków obcych w Polsce (1957 – 2007) (red. H. Komorowska). Warszawa: Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Harris, V. (et al.) 2002. Aider les apprenants à apprendre: à la recherche de stratégies d’enseignement et d’apprentissage dans les classes de langues en Europe. Strasbourg: Editions du Conseil de l’Europe.

Komorowska, H. 1982. Metody badań empirycznych w glottodydaktyce. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania jęz yków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Łobocki, M. 2006. Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Menand, R. (et al.). 2003. Taxi!2. Méthode de français. Paris: Hachette FLE.

Rubacha, K. 2008. Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.