Wprowadzanie elementów nauczania hybrydowego w kształceniu językowym; uzasadnienie dydaktyczne oraz główne wyzwania dla nauczyciela
PDF

Jak cytować

Górecka, J. . (2020). Wprowadzanie elementów nauczania hybrydowego w kształceniu językowym; uzasadnienie dydaktyczne oraz główne wyzwania dla nauczyciela. Neofilolog, (33), 41–52. https://doi.org/10.14746/n.2009.33.5

Abstrakt

The aim of the paper is to explore the potential of two Internet tools for asynchronous communication, wiki and forum, in oral tasks oriented at the development of argumentative skills. I assume that the use of these tools while preparing an oral task may positively influence the quality of the reflection further developed during class discussion, that is that the work performed in the virtual community context can reinforce the processes of the co-construction of knowledge in oral interaction. The paper focuses on several qualitative changes in the teaching process which can be initiated by hybrid construction of class scenarios. I discuss also selected difficulties connected with the introduction of this didactic innovation and the principal advantages of such scenarios at the level of the didactic relationship and teaching objectives.

https://doi.org/10.14746/n.2009.33.5
PDF

Bibliografia

Charlier, B., Deschryver, N. & Peraya, D. 2005. „Apprendre en presence et a distance – À la recherche des effets des dispositifs hybrides”. Distances et Savoirs4(4). 69 – 496.

Fountain, R. 2005. Wiki pedagogy. Dossiers technopédagogiques. http://profetic.org/dossiers/article.php3?id_article=969 DW: 30.09.09.

Giordan, A., G. de Vecchi. 1994. Les origines du savoir. Lausanne-Paris: Delachaux & Niestlé.

Hanna, B. A. & J. de Nooy. 2003. „A funny thing happened on the way to the forum: electronic discussion and foreign language learning”. Language Learning & Technology, 7 (1). 71-85. http://llt.msu.edu/vol7num1/hanna/default.html DW: 30.05.08.

Krajka J. 2007. English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment. Issues in the use of the web as a teaching medium. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.

Nowicka, A. 2002. Sygnały dialogowe i działania argumentacyjne w dyskusjach osób uczących się języka angielskiego. Rozwijanie samodzielności komunikacyjnej poprzez negocjowanie. Nie opublikowana praca doktorska napisana w UAM w Poznaniu.

Orchowska, I. 2008. La formation interculturelle des futurs enseignants de FLE dans le contexte universitaire polonais. Kraków : FLAIR.