Blog jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji dyskursywnej
PDF

Jak cytować

Pędzisz, J. . (2019). Blog jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji dyskursywnej. Neofilolog, (33), 101–112. https://doi.org/10.14746/n.2009.33.10

Abstrakt

The aim of the article is to present the ways in which blogs can be used in the teaching of German. The constant drive for making the teaching process more attractive and innovative encouraged teachers to search for innovative solutions in new media. Blogging may support the teaching process. The composition classes described below were based on selected blogs, whose content was supposed to encourage students to voice their opinions. Thus they had the opportunity to actively develop and improve their speaking and writing skills in the context of meaningful discourse.

https://doi.org/10.14746/n.2009.33.10
PDF

Bibliografia

Antos, G.1997. «Teksty jako formy konstytuowania wiedzy. Ewolucyjne fundamenty lingwistyki tesktu – tezy» (w) Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Antologia tłumaczeń. (red. Z. Bilut-Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała). Wrocław: ATUT, s. 171 – 195

Antos, G. 1997: «”Teksty ukazują wiedzę!” O prymacie medialności w pełnym napięć obszarze pomiędzy światem tekstów i (między)kulturowymi konstrukcjami rzeczywistości» (w) Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Antologia tłumaczeń. (red. Z. Bilut-Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała). Wrocław: ATUT, s. 279 – 290

Fix, U. 2000. «Aspekty intertekstualności» (w) Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Antologia tłumaczeń. (red. Z. Bilut-Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała). Wrocław: ATUT, s. 196 – 210

Jäger, S. 2004. Kritische Diskursanalyse. Eine Einführung. Münster: UNRAST-Verlag

Warnke, I.2002. «Żegnaj tekście – witaj dyskursie? O sensie i celu poststrukturalistycznego uwolniena pojęcia tekstu» (w) Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Antologia tłumaczeń. (red. Z. Bilut-Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała). Wrocław: ATUT, s. 343 – 360