Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką. Wprowadzenie
Journal cover Neofilolog, no. 65/1, year 2025
PDF (Język Polski)

Zitationsvorschlag

Jaworska, M., & Makowska, M. (2025). Uczenie się i nauczanie języków obcych a otoczenie naukowe: między teorią a praktyką. Wprowadzenie. Neofilolog, (65/1), 5–13. https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.1
https://doi.org/10.14746/n.2025.65.1.1
PDF (Język Polski)

Literaturhinweise

Bogucki Ł. (2025), AI w tłumaczeniach. Automatyzacja procesu przekładu w dobie sztucznej inteligencji. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Dakowska M. (2014), O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323514121

Dewey J. ([1933]/1988), Jak myślimy? (przeł. Z. Bastgenówna). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

Garncarek P. (2022), Polonistyczna glottodydaktyka kulturowa – interdyscyplinarność i modele przestrzenne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323555018

Grucza F. (2004), Glottodydaktyka: nauka – praca naukowa – wiedza. „Przegląd Glottodydaktyczny”, nr 20, s. 5–48.

Jaroszewska A. (2014), O glottodydaktyce słowami glottodydaktyków. „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 52–66.

Jaroszewska A. (2020), Studium przypadku w badaniach glottodydaktycznych. „Neofilolog, nr 54/2, s. 245–268. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2020.54.2.4

Johnson K.E. (2019), The Relevance of a Transdisciplinary Framework for SLA in Language Teacher Education. „The Modern Language Journal”, nr 103, s. 67–174. DOI: https://doi.org/10.1111/modl.12524

Karpińska-Musiał B., Orchowska I. (2019), Międzykulturowość jako przestrzeń dla transdyscyplinarnej metaanalizy w glottodydaktyce i pedagogice międzykulturowej –pola współ-/niezależności pojęć, paradygmatów i celów kształcenia. „Neofilolog”, nr 52/2, s. 389–410. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.12

Nycz R. (2006), Kulturowa natura, słaby profesjonalizm. Kilka uwag o przedmiocie poznania literackiego i statusie dyskursu literaturoznawczego, (w:) Markowski M.P., Nycz R. (red.), Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Kraków: Universitas.

Peć B. (2020), Interdyscyplinarna specyfika kształcenia nauczycieli języków obcych (ze szczególnym uwzględnieniem pedeutologii i glottodydaktyki). „Neofilolog”, nr 55/1, s. 27–49. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2020.55.1.3

Pfeiffer W. (2001), Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wydawnictwo WAGROS.

Szulc A. (1997), Słownik dydaktyki języków obcych. Warszawa: PWN.

Wilczyńska W. (2010), Obszary badawcze glottodydaktyki. „Neofilolog”, nr 34, 21–35. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2010.34.3

Wilczyńska W. Michońska-Stadnik A. (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce. Kraków: Wydawnictwo AVALON.

Woźniewicz W. (1987), Kierowanie procesem glottodydaktycznym. Warszawa: PWN.