Abstract
The goal of this paper is to outline the possibilities of the use of drama techniques as a tool to support development of the linguistic creativity of students of French. The paper consists of three parts. In parts 1 and 2 the author presents the theoretical foundations of the teaching techniques proposed, and these are then presented in part 3.
References
Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS.
Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Blachowska-Szmigiel, M., i Moreau A.-C. 2011. « Le va-et-vient entre le polonais et le français en atelier de la créativité langagière ». Studia Romanica XXXVIII/2. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM: 73-85.
Blachowska-Szmigiel, M. 2011. « Nowość, oryginalność i wartość produkcji językowych ucznia języków obcych ». (w) Nauczanie języka obcego a specyficzne potrzeby uczących się. O kompetencjach, motywowaniu i strategiach (red. S. Piotrowski i J. Knieja). Prace Naukowe Wydziału Historyczno-Filologicznego 167. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL: 371-387.
Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langue : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier.
de Bono, E. 1986. Six thinking hats. Harmondsworth, Middlesex: Penguin books.
Kozielecki, J. 2000. Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Nęcka, E. 2001. Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Popek, S. 2003. Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: UMCS.
Stasiakiewicz, M. 1999. Twórczość i interakcja. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Szmidt, K.J. 2001. Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Impuls.
Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
License
Copyright (c) 2019 Neofilolog
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors
Authors of texts accepted for publication in Neofilolog are required to complete, sign and return to the Editorial team’s office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of the texts published in Neofilolog grant Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works that have been published in Neofilolog since 2017, under the following conditions:
▪ attribution – obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
▪ no derivatives – the work must be preserved in its original form. Without the author's consent, it is not possible to distribute the modified work in the form of translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published since 2017.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the property right as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).