Difficulties in (self)evaluation in teaching Polish as a foreign language in business
PDF (Język Polski)

Keywords

LSP
language for specific purposes
language for business purposes
Polish as a foreign language
Polish for business
evaluation
assessment
self-evaluation

How to Cite

Komorowska, E. (2019). Difficulties in (self)evaluation in teaching Polish as a foreign language in business. Neofilolog, (53/1), 117–127. https://doi.org/10.14746/n.2019.53.1.8

Abstract

Teaching business Polish to foreign businessmen in Poland has its specificity: lessons often take place in learners’ offices on a one-to-one basis or in very small groups. Learners are usually very demanding and autonomous. They want to have control over their language learning process but are unwilling to take any tests. Therefore, process of evaluation has to be organized in a less conventional manner. The article reflects on the needs of such learners and describes the most effective ways which, according to its author, measure their skills: formative assessment and task-based assessment.

https://doi.org/10.14746/n.2019.53.1.8
PDF (Język Polski)

References

Czetwertyńska G. (2005), Konstruktywizm a ocenianie kształtujące. Jak to się dzieje, że wiemy to, co wiemy i co to ma z poglądami na ocenianie? (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 6, str. 16-19.

Czetwertyńska G. (2008), Autonomia nauczania – uczeń dorosły (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 6, str. 84-88.

Czetwertyńska G. (2015), Ocenianie jako nauczanie i uczenie się (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 3, str. 4-9.

Frendo E. (2005), How to Teach Business English. Edinburgh: Pearson Education Limited.

Gajewska E., Sowa M. (2014), LSP, FOS, Fachsprache ... Dydaktyka języków specjalistycznych. Lublin: Wydawnictwo Werset.

Ligara B., Szupelak W. (2012), Lingwistyka i glottodydaktyka języków specjalistycznych na przykładzie języka biznesu. Podejście porównawcze. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Komorowska E. (2017), Sylwetka uczącego się języka polskiego jako obcego dla celów biznesowych. Motywacje, problemy, potrzeby (w) „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 24, str. 167-182.

Sowa M. (2015), Savoir-évaluer, czyli co i jak oceniać w języku obcym (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 3, str. 43-48.