Abstract
The paper presents examples of techniques, strategies and activities by means of which a teacher of specialist French may improve the communicative competence level of their students, i.e. the communication skills and interculture competence. The suggestions presented will help the students to acquire the knowledge and skills necessary for functioning in the contemporary multicultural society. The aim is to prepare students for professional life by teaching them the correct use of specialist French in the institutions they are going to work for in the future.
References
Binon, J. 2005. Dictionnaire D’apprentissage du français des affaires. Paris : Didier.
Bloomfield A., Tauzin B. 2001. Affaires à suivre. Paris : Hachette Livre.
Brewer, M. B., Kramer, R. M. 1985. „The psychology of intergroup attitudes and behavior”. Annual Review of Psychology 36: 219 – 243.
Danilo M., Penfornis J.-L., Lincoln M. 1993. Le français de la Communication Professionnelle. Paris : CLE International.
Danilo, M., Tauzin B. 1990. Le français de l’entreprise. Paris: CLE International.
Gillmann, B., Verrel, M. 2002. Francusko-polski słownik tematyczny EKONOMIA. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kowalikowa, J. 1997. „Kreatywność języka ucznia w szkolnej edukacji polonistycznej”. [w:] Ożdżyński J., Rittel T., Sprawności językowe, Kraków.
Le Goff C. 2000. Le Nouveau French for Business Le Français des Affaires. Paris: Éditions Didier.
Le Ninan C. 1993. Le français des affaires par la Vidéo. Paris : Éditions Didier.
Matsumoto, D., Juang, L. 2007. Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Miodek, W. 2009. „Elementy regionalne a tożsamość studiującego na zajęciach języka obcego”. (w) Grabara, M. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania języków obcych. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
Modrzycka, I. 2009. „Kompetencje językowe i społeczne inżynierów w aspekcie wymagań europejskiego rynku pracy”. (w) Grabara, M. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania języków obcych. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
Piekarz, M. 2004. „Obcość i perspektywa własna w nauczaniu interkulturowym”. Neofilolog 24: 80 – 84.
Pou G., Sanchez M. 1993. Commerce/Affaires. Paris : CLE International.
Sanchez Macagno M.-O., Corado L. 1997. Faire des Affaires en Français. Paris: Ha-Paris: Ha-chette Livre.
Strzałka, A. 2004. „Zintegrowane nauczanie języka i kultury”. Neofilolog 25: 6 – 9.
Szilagyi, E. 1997. Affaires à faire Pratique de la Négociation d’Affaires en Français. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble.
http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,Polska-bardziej-atrakcyjna-dlafirm,wid,11083301,wiadomosc.html?ticaid=17f14 DW 30.04.2009.
License
Copyright (c) 1970 Grzegorz Markowski

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors
Authors of texts accepted for publication in Neofilolog are required to complete, sign and return to the Editorial team’s office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of the texts published in Neofilolog grant Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works that have been published in Neofilolog since 2017, under the following conditions:
▪ attribution – obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
▪ no derivatives – the work must be preserved in its original form. Without the author's consent, it is not possible to distribute the modified work in the form of translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published since 2017.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the property right as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).