Zapraszamy do nadsyłania artykułów naukowych, w których zostaną poruszone kwestie związane z procesem kształcenia językowego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).
Przez to pojęcie należy rozumieć zarówno uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i tych, którzy mają trudności w realizacji wymagań programowych wynikające:
- ze specyfiki ich funkcjonowania poznawczo-percepcyjnego (uczeń zdolny, niesłyszący i słabosłyszący, niewidomy i słabowidzący, z autyzmem i zespołem Aspergera, z ADHD, z niepełnosprawnością intelektualną, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: dysleksją, dysgrafią, dysortografią,
- z ograniczeń środowiskowych (uczeń ze statusem uchodźcy lub imigranta, niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym),
- ze specyfiki ich funkcjonowania zdrowotnego (uczeń z depresją, z niepełnosprawnością ruchową, z poważnymi zaburzeniami w komunikowaniu się, z przewlekłą chorobą).
Przykładowe hasła i tematy, wokół których mogą poruszać się autorzy:
- organizacja kształcenia językowego (programy, efekty kształcenia),
- innowacyjne podejścia, metody, narzędzia, wdrożenia,
- nauczanie subsystemów i sprawności językowych,
- różnice indywidualne w uczeniu się i nauczaniu języków,
- kształcenie i doskonalenie nauczycieli języków obcych pracujących w środowisku SPE.
Teksty należy przesłać do 25 lutego 2022 roku za pomocą platformy https://pressto.amu.edu.pl/index.php/n/index . Wymogi edytorskie oraz informacje odnośnie do procesu redakcyjnego dostępne są na stronie czasopisma.
Mile widziane będą teksty w językach kongresowych.
Redaktor numeru
dr Małgorzata Jedynak : malgorzata.jedynak@uwr.edu.pl