Abstrakt
Forum theater is a powerful tool that can enrich teaching with a civic dimension but also improves intercultural intelligence. This paper sets out to bring closer the principles of theater forum and its advantages for teachers and learners. The aim is to present the results of Erasmus+project D.I.A.L.O.G. promoting theater forum at school through workshops and digital multimedia handbook in 4 countries.
Bibliografia
Ang S., Van Dyne L., Koh C., Ng K.Y., Templer K.J., Tay C., Chandrasekar N.A. (2007), Cultural Intelligence: Its Measurement and Effects on Cultural Judgment and Decision Making, Cultural Adaptation and Task Performance (w) „Management and Organization Review”, nr 3/3, s. 335-337.
Besnard J.-P. (2014), Theatre forum. Clermont-Ferrand: Caravane Theatre.
Boal A. (1992), Games for actors and non-actors. London: Routledge.
Boal A. (1994), The Rainbow of Desire: The Boal Method of Theatre and Therapy. London: Routledge.
Byram M. (2005), La Competence Interculturelle. Strasbourg: Council of Europe publishing.
Cushner K. (2009), Human Diversity in Education: An Integrative Approach. New York: McGraw-Hill Education
Cuq J.P., Gruca I. (2005), Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
Huber J. (red.) (2014), Kompetencje międzykulturowe dla wszystkich. Przygotowanie do życia w różnorodnym świecie. Warszawa: Rada Europy, Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Karta Nauczyciela, Dz.U. 1982 nr 3, poz. 19, z późn. zm.
Kosakowska-Berezecka N., Besta T. (2017), Między grupami. Przewodnik po relacjach z ludźmi, którzy się od nas różnią. Gdańsk: Wydawnictwo Smak Słowa.
Matczak A. (2001), Kwestionariusz Kompetencji Społecznych. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
Podstawa programowa z komentarzami. T. 3: Języki obce w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum (2009). Warszawa. Online: https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/men_tom_3.pdf [DW 25.05.2018].
Powszechna deklaracja praw człowieka. Online: http://www.unesco.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Powszechna_Deklaracja_Praw_Czlowieka.pdf [DW 04.10.2017].
Wrońska O. (1999), Pour la plasticite du FLE: Enseignement et art contemporain (w) „Synergies Canada”, nr 1, s. 1-6. Online: https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/synergies/article/view/958/1570 [DW 04.10.2017].
NETOGRAFIA
https://www.theaterforumatschool.com/single-post/2017/09/06/Teatr-obrazu---jak-to-dzia%C5%82a [DW 25.05.2018].
www.theaterforumatschool.com [DW 25.05.2018].
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Olga Wrońska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).