Abstrakt
This article attempts to evaluate the quality and effectiveness of foreign language teaching in Polish schools by giving learners’ views on the process of the teaching of languages. The opinions presented come from a questionnaire carried out among pupils who learn various languages. The results of the survey are intended to show the learning situation as seen by students themselves. Their description and assessment of school learning enable us, to judge whether being taught a language in school satisfies their needs and expectations, and also to assess whether and to what extent this learning is consistent with European language policy.
Bibliografia
Bulea, E. i Bronckart, J.-P. 2005. „Pour une approche dynamique des compétences (langagières)”. [w :] Repenser l’enseignement des langues: comment identifier et exploiter les compétences. Bronckart, J.-P., Bulea, E., i Pouliot, M. (red.). Presses Universitaires du Septentrion. 193-227.
Commission of the European Communities. 1993. Growth, Competitiveness, Employment: The Challenges and Ways Forward into the 21st Century (COM(93) 700. Bulletin of the European Communities. Supplement 6/1993.
Commission of the European Communities. 1995. Teaching and Learning – Towards the Learning Society (COM(95) 590 final.
Commission of the European Communities. 2001. A New Impetus for European Youth (COM(2001) 681 final.
Gajewska, E. i Sowa M. w druku. LSP, FOS, Fachsprache… Dydaktyka języków specjalistycznych. Lublin: Werset.
Le Boterf, G. 2007. Professionnaliser, le modèle de la navigation professionnelle. Paris: Éditions d’Organisation.
Le socle commun de connaissances et de compétences. Tout ce qui est indispensable de maîtriser à la fin de la scolarité obligatoire. Décret du 11 juillet 2006. Ministère de l’Education Nationale, CNDP. http://media.education.gouv.fr/file/46/7/5467.pdf DW 16.10.2012
Rada Europy. 2003. Europejski system kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: CODN.
Sowa, M. 2011. D’une activité pédagogique à l’activité professionnelle. Le cheminement vers la compétence. Lublin: TN KUL.
Wspólnoty Europejskie. 2007. Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie. Europejskie Ramy Odniesienia. Luksemburg: Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/keycomp_pl.pdf DW 16.10.2012
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Magdalena Sowa

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).