The European Language Portfolio in self-evaluation of foreign language writing skills at the advanced level
Journal cover Neofilolog, no. 33, year 2009, title Concepts and implementations in glottodidactics
PDF (Język Polski)

How to Cite

Krzemińska, K. . (2019). The European Language Portfolio in self-evaluation of foreign language writing skills at the advanced level. Neofilolog, (33), 217–226. https://doi.org/10.14746/n.2009.33.20

Abstract

The purpose of this article is to explore the role of the ELP in teaching language skills to students of foreign languages, in my professional situation – to German Language and Literature students. The article attempts to answer the following questions: To what extent do the ELP and the Council of Europe documents help students of foreign languages use self-evaluation? How do these documents support learner autonomy? Due to the growing interest in the ELP, I focused my attention on the use of self-evaluation skills by college students during their writing tasks. The article presents the results of a study on self-evaluation. It was carried out among first and second year students of German Language and Literature Studies at the State Higher Education College in Włocławek in the academic years 2005/2006 and 2006/2007.

https://doi.org/10.14746/n.2009.33.20
PDF (Język Polski)

References

Aleksandrzak, M. 2002. „Rozwijanie umiejętności samooceny” [w] Autonomizacja w dydaktyce języków obcych (red. Wilczyńska, W.) Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Bimmel, P./ Rampillon, U. 2000. Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin München Wien: Langenscheidt.

Cohen, L., Manion, L. 1994. Research Methods in Education – 4th. London and New York: Routledge.

Council of Europe. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Europejskie portfolio językowe. 2004. Warszawa: Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Łobocki, M. 1999. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Nuan, D. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge: CUP.

Palka, S. (red.)1998. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Pfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros.

Profile deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. 2002. Berlin: Langenscheidt.

Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Zuchewicz, T. 2002. „O pisaniu w języku obcym, Internecie oraz autonomii studentów filologii germańskiej” [w] Wokół autonomizacji w dydaktyce języków obcych (red. Wilczyńska, W.) Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.