Bibliografia
Bogucki Ł. (2025), AI w tłumaczeniach. Automatyzacja procesu przekładu w dobie sztucznej inteligencji. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Dakowska M. (2014), O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323514121
Dewey J. ([1933]/1988), Jak myślimy? (przeł. Z. Bastgenówna). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Garncarek P. (2022), Polonistyczna glottodydaktyka kulturowa – interdyscyplinarność i modele przestrzenne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323555018
Grucza F. (2004), Glottodydaktyka: nauka – praca naukowa – wiedza. „Przegląd Glottodydaktyczny”, nr 20, s. 5–48.
Jaroszewska A. (2014), O glottodydaktyce słowami glottodydaktyków. „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 52–66.
Jaroszewska A. (2020), Studium przypadku w badaniach glottodydaktycznych. „Neofilolog, nr 54/2, s. 245–268. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2020.54.2.4
Johnson K.E. (2019), The Relevance of a Transdisciplinary Framework for SLA in Language Teacher Education. „The Modern Language Journal”, nr 103, s. 67–174. DOI: https://doi.org/10.1111/modl.12524
Karpińska-Musiał B., Orchowska I. (2019), Międzykulturowość jako przestrzeń dla transdyscyplinarnej metaanalizy w glottodydaktyce i pedagogice międzykulturowej –pola współ-/niezależności pojęć, paradygmatów i celów kształcenia. „Neofilolog”, nr 52/2, s. 389–410. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2019.52.2.12
Nycz R. (2006), Kulturowa natura, słaby profesjonalizm. Kilka uwag o przedmiocie poznania literackiego i statusie dyskursu literaturoznawczego, (w:) Markowski M.P., Nycz R. (red.), Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Kraków: Universitas.
Peć B. (2020), Interdyscyplinarna specyfika kształcenia nauczycieli języków obcych (ze szczególnym uwzględnieniem pedeutologii i glottodydaktyki). „Neofilolog”, nr 55/1, s. 27–49. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2020.55.1.3
Pfeiffer W. (2001), Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wydawnictwo WAGROS.
Szulc A. (1997), Słownik dydaktyki języków obcych. Warszawa: PWN.
Wilczyńska W. (2010), Obszary badawcze glottodydaktyki. „Neofilolog”, nr 34, 21–35. DOI: https://doi.org/10.14746/n.2010.34.3
Wilczyńska W. Michońska-Stadnik A. (2010), Metodologia badań w glottodydaktyce. Kraków: Wydawnictwo AVALON.
Woźniewicz W. (1987), Kierowanie procesem glottodydaktycznym. Warszawa: PWN.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Mariola Jaworska, Magdalena Makowska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
