Nr 70 (2023)

Studia i rozprawy

Renata Nowakowska-Siuta
7-18
Supporting New Teachers. The Finnish and Israeli Mentoring Models [Wspieranie nowych nauczycieli. Fiński i izraelski model mentoringu].
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.1
PDF (English)
Dorota Klus-Stańska
19-38
Zakazana samodzielność poznawcza: kształcenie początkowe pod przymusem rozumowania zapożyczonego
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.2
PDF
Barbara Kromolicka, Oxana Kozłowa
39-54
Uniwersytecka srebrna edukacja: teoria, praktyka, perspektywy
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.3
PDF
Zbyszko Melosik
55-74
Mit uniwersalnej biblioteki i idea definitywnej książki: konteksty i kontrowersje
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.4
PDF
Witold Jakubowski
75-92
Edukacyjny wymiar biografii Innych, czyli czego uczy „Roman” Polańskiego?
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.5
PDF
Agnieszka Materne
93-109
„Grafika komputerowa” – nauczyciel i uczeń w cyfrowym świecie obrazów. Notatki pedagogiczne
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.6
PDF
Piotr Błajet
111-118
The Internet as the New Backyard: Developmental Consequences of the Smartphone Lifestyle [Internet jako nowe podwórko: konsekwencje rozwojowe smartfonowego stylu życia]
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.7
PDF (English)
Małgorzata Cywińska
119-132
Przywiązanie w dzieciństwie w aspekcie wybranych sytuacji trudnych dzieci
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.8
PDF
Agnieszka Misiuk , Maria Deptuła
133-148
Sytuacje trudne oraz sposoby radzenia sobie z nimi przez uczniów w szóstym i siódmym roku nauki
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.9
PDF
Emilia Grzesiak
151-166
Dziecięce konfabulacje i rozwój moralny najmłodszych
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.10
PDF
Marzena Blachowska-Szmigiel
167-184
Pokolenie Z w przestrzeni edukacji formalnej: potrzeby i wyzwania
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.11
PDF
Paweł Zieliński
185-199
Wychowanie do człowieczeństwa Eduarda Sprangera
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.12
PDF
Karolina Kacała
201-223
Nierówność płci w wychowaniu i resocjalizacji młodzieży w perspektywie badań przedstawicieli oświaty, resocjalizacji i pracy socjalnej
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.13
PDF
Klára Eliášková , Olga Kučerová
225-249
Teachers and Teaching Assistants – Teamwork as Prevention of School Failure of Pupils During Primary Education [Nauczyciele i asystenci nauczycieli – praca zespołowa jako zapobieganie niepowodzeniom szkolnym uczniów w szkole podstawowej]
https://doi.org/10.14746/se.2023.70.14
PDF (English)