Jak uczyć historii prawa czyli o trudnej sztuce dialogu ze studentem
PDF

Słowa kluczowe

uczenie studentów
dydaktyka
historia prawa

Jak cytować

Rosner, A. (2002). Jak uczyć historii prawa czyli o trudnej sztuce dialogu ze studentem. Czasopismo Prawno-Historyczne, 54(1), 409–428. https://doi.org/10.14746/cph.2002.1.18

Abstrakt

W chwili, gdy zaczynam pisać ten tekst, kończy się kolejny rok akademicki. Dla wielu historyków prawa, którzy swe życie zawodowe związali z uczelniami, to miły moment rozpoczęcia wakacji. Nie oznacza to oczywiście, iż tym samym wkraczamy w okres dolce far niente. To czas najczęściej przeznaczany na pracę naukową nie przerywaną zajęciami dydaktycznymi i tysiącami spraw związanymi z codziennym życiem na uczelni – czas wymarzonego spokoju. Jednak już w końcu sierpnia zaczynamy – ku własnemu zdziwieniu – myślami wracać do zajęć, wykładów i studentów. Uczenie jest silnym uzależnieniem i trudno się z niego wyzwolić. W każdym, kto choć przez kilka lat pracował jako nauczyciel, na zawsze zostaje coś z belfra. Tak więc po jakże krótkich kilku tygodniach czeka nas kolejny rok pracy ze studentami.

https://doi.org/10.14746/cph.2002.1.18
PDF

Finansowanie

Digitalizacja sfinansowana przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach umowy nr BIBL/SP/0002/2023/1.