Zmiany percepcji w wyniku oddziaływania nowych mediów i nowych modeli odbioru dzieła filmowego
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Referencje
- W. Godzic, Rozumieć telewizję, zrozumieć widza, w: W świecie mediów, red. E. Nurczyńska-Fidelska, Rabid, Kraków 2001, s. 39.
- A. Jackiewicz, Antropologia filmu, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1975, s. 253.
- Z. Czeczot-Gawrak, Współczesna francuska teoria filmu, Ossolineum, Wrocław 1982, s. 137.
- A. Helman, Widz kinowy – istota nieznana, w: Film i audiowizualność w kulturze Zagadnienia i wybór tekstów, cz. 2, oprac. J. Bocheńska, I. Kurz, S. Kuśmierczyk, red. S. Kuśmierczyk, Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2002.
- W. Godzic, Cyfrowy film i analogowy widz, „Kino” 1998, nr 12, s. 42.
- I. Kokoszka, 20 pytań do... Zygmunta Baumana [online], <http://www.forbes.pl/artykuly/ sekcje/20-pytan-do-/20-pytan-do----zygmunta¬-baumana,5586,1> [dostęp: 1 października 2013].
- A. Gwóźdź, Pochwała widzialności. Ze studiów nad niemiecką myślą filmową do roku 1933, UŚ, Katowice 1990, s. 129.
- W. Benjamin, Gesammelte Schrifen – Suplement II, Suhrkamp, Frankfurt am Main 1987.
- Ł. Demby, Poza rzeczywistością. Spór o wrażenie realności w historii francuskiej myśli filmowej, Rabid, Kraków 2002, s. 139.
- E. Fromm, Ucieczka od wolności, przeł. O. i A. Ziemilscy, Czytelnik, Warszawa 1970.
- A. Lewicki, Sztuczne światy. Postmodernizm w filmie fabularnym, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2007, s. 174.
- R. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2001, s. 43.
- J. Chyłkiewicz, Akupunktura rozumu, „Newsweek Polska” 2008, nr 1, s. 85.
- P. Zawojski, Ciało, jako interfejs. O kilku (nie)przypadkowych sytuacjach, w których staję się (współ)twórcą [online], http://www.zawojski. com/2006/04/19/cialo-jako-interfejs-o-kilku--nieprzypadkowych-sytuacjach-w-ktorych-staje--sie-wspoltworca/ [dostęp: 9 września 2013].
- T. Sobolewski, Kino jest psychoanalizą, „Gazeta Wyborcza” 2008, 5 stycznia, s. 14.
- M. McLuhan, Wybór tekstów, red. E. McLuhan, F. Zingrone, przeł. E. Różalska, J. Stokłosa, Zysk i S-ka, Poznań 2001, s. 333.
- Z. Melosik, Kryzys męskości w kulturze współczesnej, Wolumin, Poznań 2002, s. 16.
- B. Brzozowska, Gen X. Pokolenie konsumentów, Rabid, Kraków 2005, s. 29.
- A. Krzyżaniak-Gumowska, Pokolenie Klapki, „Newsweek Polska” 2013, nr 22, s. 16–17.
- M. Hopfinger, Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Wydawnictwo IBL, Warszawa 1997, s. 60.
- W. Welsch, Sztuczne raje? Rozważania o świecie mediów elektronicznych i o innych światach, w: Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, red. M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002, s. 474.
- F. Jameson, Postmodernizm i społeczeństwo konsumpcyjne, w: Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1997, s. 212.
- R. Kluszczyński, Artystyczno-kulturowe znaczenie Internetu, w: W świecie mediów, red. E. Nurczyńska-Fidelska, Rabid, Kraków 2001, s. 69.
- A. Friedberg, Koniec kina – multimedia i zmiana technologiczna, „Kwartalnik Filmowy” 2001, nr 35–36, s. 43.
- K. Prajzner, Narracja na rozstajnych ścieżkach. O konflikcie między narracją linearną a interaktywnością, w: Film – fabryka emocji, red. K. Klejsa, T. Kłys, Rabid, Kraków 2003, s. 139.
- J.D. Bolter, Writing Space: The Computer, Hypertext, and the History of Writing, Erlbaum, New York 1991.
- G. Weinbren, Kino interaktywne, czyli podróż zastępcza, „Kino” 1999, nr 5.
- A. Gwóźdź, Technologie widzenia, czyli media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders, Universitas, Kraków 2004, s. 8.
- W. Benjamin, Anioł historii: eseje, szkice, fragmenty, wybór i oprac. H. Orłowski, przeł. K. Krzemieniowa, H. Orłowski, J. Sikorski, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1996.
- S. Kracauer, Teoria flmu: wyzwolenie materialnej rzeczywistości, przeł. W. Wertenstein. WAiF, Warszawa 1975.
- S. Buck-Morss, Dreamworld and Catastrophe: the Passing of Mass Utopia in East and West, MIT Press, London–Cambridge 2000.
- U. Eco, Sześć przechadzek po lesie fikcji, przeł. J. Jarniewicz, Znak, Kraków 1996.
- M. McLuhan, Zrozumieć media: prze-dłużenia człowieka, przeł. N. Szczucka, WNT, Warszawa 2004.
- Z. Rybczyński, Uwolnić się od rzeczywistości, w: Film i audiowizualność w kulturze. Zagadnienia i wybór tekstów, część 2, oprac. J. Bocheńska, I. Kurz, S. Kuśmierczyk, red. S. Kuśmierczyk, Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2002, s. 433.
- Ih. Elsaesser, Kino cyfrowe, „Kwartalnik Filmowy” 2001, nr 35–36, s. 72.