Abstrakt
A consistent style in Dorota Kędzierzawska’s films has been clearly visible since her university works, which were influenced by cinematic Polish tendencies from the 1970s and 1980s. The director was interested in making deep insights into the child’s world and taking the perpective of her main characters. The spirit of the visual element does not minimalise the realism of the filmed world. What is more, the limited role of speaking allows cinematic techniques of expression to develop. Kędzierzawska has always been fascinated by young people and their problems and life experiences.
Bibliografia
Chyb M., Sama na huśtawce. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Film” 1998, nr 10
Czerkawski P., Sobczak M., Bitwa o montaż. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską i Arturem Reinhartem, „Odra” 2011, nr 12
Dabert D., Kino moralnego niepokoju. Wokół wybranych problemów i etyki, Poznań 2003
Demidowicz K., Idę pod prąd. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Film” 1995, nr 3
Hollender B., Pod prąd. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Film” 1991, nr 35
Jazdon M., Pławuszewski P., Polski film dokumentalny lat siedemdziesiątych. Nic o nas bez nas, w: Historia polskiego filmu dokumentalnego (1945–2014), red. M. Hendrykowska, Poznań 2015
Kałużyński Z., Jak skompromitowałem się w Krakowie, „Polityka” 1971, nr 24
Kosiński B., Kieślowski K., Zygadło T., Dokumentarzyści o dokumencie, „Polityka” 1971, nr 28
Lebecka M., Dama z epoki. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską i Arthurem Reinhartem, „Kino” 2007, nr 9.
Maciejewski Ł., Jeśli masz zrobić błąd, zrób własny błąd, „Film” 2007, nr 9
Maniewski M., Dojrzali do śmierci, dojrzali do życia, „Kino” 1992, nr 5
Mąka-Malatyńska K., Początek, 2005, <http://filmpolski.pl/fp/index.php?etiuda=322102> [dostęp: 24.02.2017]
Nawój E., Dorota Kędzierawska, 2009, <http://culture.pl/pl/tworca/dorota-kedzierzawska> [dostęp: 22.02.2017]
Pietrasik Z., Pierwszy krzyk. Rozmowa z Dorotą Kędzierzawską, „Polityka” 1999, nr 5
Pławuszewski P., Po swojemu. Kino Władysława Ślesickiego, Kraków 2017
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).