Abstrakt
The Colour of Urban Areas in David Fincher’s Seven
The city in Seven is full of dark and claustrophobic spaces, dominated by three colors: black, green and red. The significance of these colors is associated with sin: laziness (green), impurity (red) and pride (red, white). Desaturation of color and deep blacks throughout the film are the result of artistic treatments such as flyflashing and bleach-bypass. Color is complemented by light – sometimes minimal, other times quite blinding. The sound of thunder and rain complete the picture of the city as a place of moral decay, where two forces are fighting: light and darkness, purity and sin.
Bibliografia
Swallow, Dark Eye. The 2lms of David Fincher, Reynolds & Hearn, London 2003, s. 67.
M. Ząbkowska, Siedem, „Film & TV Kamera” 2003, nr 2, s. 15.
M. Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa 2003, s. 122
S. Marschall, Farbe im Kino, Schüren Verlag, Marburg 2002.
Cz. Miłosz, Saligia, w: idem, Ogród nauk, Instytut Literacki, Paryż 19812, s. 62–63 („Biblioteka Kultury”, t. 332).
D.E.Williams, The Sins of a Serial Killer, „American Cinematographer” 1995, nr 10, s. 40.
B. Brown, Światło w 2lmie, przeł. K. Kosińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 20112, s. 36–37.
B. Cierlica, Niestandardowe procesy obróbki chemicznej negatywu oraz pozytywu filmowego i ich porównanie z podobnymi efektami osiągalnymi drogą cyfrową, praca magisterska, promotor prof. S. Czyżewski, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera, Łódź 2009, s. 10.
M. Browning, David Fincher. Films That Scar, Praeger, Santa Barbara 2010, s. 58.
K.J. Donnelly, „Saw” Heard. Musical, sound Design In Contemporary Cinema, w: Film Theory and Contemporary Hollywood Movies, red. W. Buckland, Routledge, New York–London 2009, s.112.
DVD , Siedem, reżyseria: D. Fincher, scenariusz: A.K.Walker, zdjęcia: D. Khondji, muzyka: H. Shore, produkcja: Cecchi Gori Pictures, New Line Cinema; USA 1995.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).