Tom 12 Nr 21 (2013): Cinema and City Life
Cinema and City Life
Jadwiga Huckova
5-16
Miasto na ludzką miarę
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.01
PDF
Marek Hendrykowski
17-31
Manhattan Woody'ego Allena. Poetyka Introdukcji
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.02
PDF
Anders Marklund
33-42
Dark memories in the provincial words of Ingmar Bergman's Fanny and Alexander and Federico Fellini's Amarcord
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.03
PDF (English)
Jan Zamojski
43-63
Miasto w Lailonii. Uwagi scenarzysty
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.04
PDF
Małgorzata Hendrykowska
65-76
Miasto jako perpetuum mobile. Berlin. Symfonia wielkiego miasta (1927) Waltra Ruttmanna
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.05
PDF
Mikołaj Jazdon
77-95
Zagłada miasta. Warszawa w Pianiście Romana Polańskiego
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.06
PDF
Tomas Hucko
97-106
Pasjonujące praskie leporello. Praga, niespokojne serce Europy (1984) Very Chytilovej
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.07
PDF
Anna Śliwińska
107-113
The City According to Mike Leigh
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.08
PDF (English)
Krzysztof Kozłowski
115-126
Madryt malarski i filmowy. O Duchach Goi Miloša Formana
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.09
PDF
Anna Igielska
127-138
Celeberrimae urbes - celebres praedicatores. O medialnym znaczeniu mnichów żebrzących w średniowiecznym mieście
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.10
PDF
Katarzyna Mąka-Malatyńska
139-149
„Od świtu do zmierzchu” – współczesne obrazy miasta w projektach dokumentalnych Maciej Drygasa i Mirosława Dembińskiego
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.11
PDF
Remigiusz Koniecko
151-172
Miasto i jego ukryty wymiar w sztuce
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.12
PDF
Anna Estera Mrozewicz
173-192
Podwodne, kosmiczne, duchowe. Miasta rosyjskie a sfera publiczna w filmach skandynawskich dokumentalistów
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.13
PDF
Małgorzata Smoleń
193-205
Pod warszawskim adresem: wyobrażenia i realia. Dokumentalne opowieści o stolicy, jej mieszkańcach i prowincjonalnych „słoikach”
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.14
PDF
Adam Domalewski
207-217
Analiza gatunkowo-estetyczna „Pomostu” Chrisa Markera. Interpretacja filmu jako przykładu „kina możliwego”
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.15
PDF
Justyna Czaja
219-225
Warszawa – miasto, które nie istnieje
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.16
PDF
Marek Hendrykowski
227-241
Filmowa Łódź w oczach studentów i profesorów PWSFTViT
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.17
PDF
Piotr Pomostowski
243-255
Między kulturą wysoką a kulturą popularną. O muzyce George'a Gershwina w „Manhattanie” Woody'ego Allena
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.18
PDF
Patrycja Rojek
257-264
Zjedz lub zostań zjedzony. Miasto Macunaímy
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.19
PDF
Justyna Czaja
265-273
Moskwa w bieli i czerni - trzy filmowe portrety miasta
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.20
PDF
Justyna Sulejewska
275-282
Fotograficzna enklawa. Nowy Jork i jego mieszkańcy w soczewce aparatu
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.21
PDF
Magdalena Dobkiewicz
283-289
Pamięć miasta i postulat autentyczności na przykładzie filmu „Życie na podsłuchu”
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.22
PDF
Wojciech Otto
291-305
Wielkomiejskie życie Drugiej Rzeczpospolitej w polskim filmie fabularnym okresu międzywojennego. Wstęp do tematu
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.23
PDF
Małgorzata Choczaj
307-316
Kolor w przestrzeni miejskiej „Siedem” Davida Finchera
https://doi.org/10.14746/i.2013.21.24
PDF