Abstrakt
Digita l cinema history should support the conduct of free research, encourage authors to share the results of their findings and source discoveries. The problem is that Polish digital history of cinema on one hand is very poor (still a small part of sources and theoretical, historical and critical scientifi cachievements is available on-line), on the other hand, what has already appeared, is not representative because it omits largely the work of film studying authorities. For example, on the Internet you can find the views of researchers of the younger generation about the cultural history of the cinema in Polish context, including criticism of thesis described by scientifictycoons, but these are the texts that can be read only in paper publications. It begins to be, by the scientific standards, strange, because in the history of digital cinema leading roles are played by the young researchers, but without a clash of views with the authorities. The fact that on the net there are no statements concerning the scientifi cresearch given by the greatest experts of Polish cinema, who do not want to turn into a discussion with the young ones, causes the situation in which data to the history of Polish cinema digitally available are (so far) not always satisfying either as the aspect of cognition or the source.
Bibliografia
Ankersmit F.R., 1997, Historiografia i postmodernizm, przeł. E. Domańska, w: R. Nycz (red.), Postmodernizm. Antologia przekładów, Kraków.
Bomba R., 2015, Przechwytywanie wszystkiego: sprawozdanie z Transmediale 2015, „Przegląd Kulturoznawczy” nr 1, s. 90–94.
Bomba R., Czarnecki S., Stunża G.D., 2016, Tylko dostęp: koniec kultury uczestnictwa?, „Kultura Współczesna” nr 1, s. 9–13.
Hendrykowski M., 2015, Metodologia nowej historii filmu, „Images” vol. 17, nr 26, s. 311–316.
Lubelski T., 2014, Historia kina polskiego 1895–2014, Kraków.
Radomski A., 2008, Kultura 2.0 a humanistyka, „Episteme” nr 6, s. 5–22.
Radomski A., 2015, Humanistyka cyfrowa w praktyce: analiza i wizualizacja obrazów, „Roczniki Kulturoznawcze” t. 6, nr 4, s. 5–15.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie IMAGES są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie IMAGES udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku IMAGES tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).