A jeśli uczeń wie więcej – trudna interakcja na zajęciach z języka specjalistycznego
PDF

Słowa kluczowe

nauczanie języka specjalistycznego
interakcja
klasa szkolna
oczekiwania edukacyjne

Jak cytować

Kic-Drgas, J. (2017). A jeśli uczeń wie więcej – trudna interakcja na zajęciach z języka specjalistycznego. Neofilolog, (49/2), 207–216. https://doi.org/10.14746/n.2017.49.2.04

Abstrakt

Interaction between the learner and teacher in the context of Foreign Language for Specific Purposes (FLSP) is characteristic in that often the learner has greater specialist knowledge than the teacher for reasons of experience, or because they work professionally in the field. The purpose of this article is to define the factors impacting on this relationship and analyze possible difficulties for the teacher. The empirical part describes a pilot study with the aim of analyzing responses from eight FLSP teachers.

https://doi.org/10.14746/n.2017.49.2.04
PDF

Bibliografia

Dzięcioł-Pędich, A. 2016. „Online Forums as a Mirror Reflecting the World of ESP”. Journal of Language and Education, 2: 24-30.

Goodyear, P. 2005. „Educational design and networked learning: Patterns, pattern languages and design practice”. Australasian Journal of Education Technology, 21: 82-101.

Grucza, S. 2010. „Nowe platformy dydaktyczne: Lingwistyczne Inteligentne Systemy Translo- i Glottodydaktyczne (LISTiG)”. Lingwistyka Stosowna, 3: 167-178.

Grygiel, M. 2015. „In Search of a Theory of Business English”. (w) LSP Perspectives. (red. B. Borkowska-Kępska, G. Gwóźdź, P. Mamet). Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, str. 75-87.

Kic-Drgas, J. 2014. „Effective Business English Teaching and Learning”. Global Management Journal, 6: 82-87.

Mesh, L. J. 2010. „Collaborative language learning for Professional Adults”. Electronic Journal of e-Learning, 8: 161-172.

Rudnicka, A. i J. Reichel. 2016. „Edukacja w zakresie społecznych i ekologicznych aspektów zarządzania z wykorzystaniem pedagogiki aktywnego uczenia się i serious games”. (w) Języki specjalistyczne. Edukacja – Perspektywy – Kariera. (red. J. Makowski). Łódź: Wydawnictwo Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, str. 11-28.

Sowa, M. 2016. „Nauczyciel języka czy nauczyciel zawodu? Kompetencje nauczyciela języka specjalistycznego”. (w) Języki specjalistyczne w badaniach i praktyce. (red. J. Łącka-Badura). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, str. 139-157.

Szerszeń, P. 2014. Platformy (glotto)dydaktyczne. Ich implementacja w uczeniu specjalistycznych języków obcych. Warszawa: IKL@.

Ushioda, E. i Z. Dörnyei. 2012. „Motivation”. (w) The Routledgehandbook of second language acquisition. (red. S. Gass i A. Mackey). New York: Routledge, str. 396-409.

van de Bogart, W. 2009. Developing a Pedagogy for Active Learning (PAL). Part 1: Including a brief history of Active Learning in Thailand. Academic Journal Thammasat University. Bangkok. http://www.earthportals.com/Portal_Messenger/ActiveLearning.html [17.11.2017].