REFLEKSYJNOŚĆ W ŚWIETLE TEKSTÓW EUROPEJSKIEGO SYSTEMU OPISU KSZTAŁCENIA JĘZYKOWEGO
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy:
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Neofilolog są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Neofilolog udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwaląją na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy:
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2017 r. pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich opublikowanych tekstów prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Referencje
- Beacco, J.-C. 2007. L’approche par compétences dans l’enseignement des langues: enseigner à partir du Cadre européen de référence pour les langues. Paris: Didier.
- Bronckart, J.-P., Bulea, E. 2005. „Coda: pour une approche dynamique des compétences (langagières)” (w:) Repenser l’enseignement des langues: comment identifier et exploiter les compétences (red. J.-P. Bronckart, E. Bulea, M. Pouliot). Lille: Presses Universitaires du Septentrion: 193-222.
- Castellotti, V. 2002. „Qui a peur de la notion de compétence?” (w:) La notion de compétence en langue – Notions en questions 6 (red. V. Castellotti, B. Py). Lyon: E. N. S. Editions: 9-16.
- Janowska, I. 2011. Podejście zadaniowe do nauczania i ucznia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Kraków: Universitas.
- Le Boterf, G. 2010. Construire les compétences individuelles et collectives. Paris: Groupe Eyrolles.
- Perrenoud, Ph. 2011. Quand l’école prétend préparer à la vie... – Développer des compétences ou enseigner d’autres savoirs. Paris: ESF Editeur.
- Rada Europy. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: Wydawnictwa CODN.
- Richer, J.-J. 2012. La didactique des langues interrogée par les compétences. Fernelmont: E. M. E. & InterCommunications.
- Rosen, E. 2006. Le point sur le Cadre européen commun de référence pour les langues. Paris: CLE International.