ZADANIA ZORIENTOWANE NA EKSPRESJĘ TEATRALNĄ JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KREATYWNOŚCI JĘZYKOWEJ STUDENTA FILOLOGII ROMAŃSKIEJ
PDF

Słowa kluczowe

techniki dramowe
kreatywność językowa
francuski

Jak cytować

Blachowska-Szmigiel, M. (2019). ZADANIA ZORIENTOWANE NA EKSPRESJĘ TEATRALNĄ JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KREATYWNOŚCI JĘZYKOWEJ STUDENTA FILOLOGII ROMAŃSKIEJ. Neofilolog, (40/1), 29–41. https://doi.org/10.14746/n.2013.40.1.3

Abstrakt

The goal of this paper is to outline the possibilities of the use of drama techniques as a tool to support development of the linguistic creativity of students of French. The paper consists of three parts. In parts 1 and 2 the author presents the theoretical foundations of the teaching techniques proposed, and these are then presented in part 3.

https://doi.org/10.14746/n.2013.40.1.3
PDF

Bibliografia

Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS.

Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Blachowska-Szmigiel, M., i Moreau A.-C. 2011. « Le va-et-vient entre le polonais et le français en atelier de la créativité langagière ». Studia Romanica XXXVIII/2. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM: 73-85.

Blachowska-Szmigiel, M. 2011. « Nowość, oryginalność i wartość produkcji językowych ucznia języków obcych ». (w) Nauczanie języka obcego a specyficzne potrzeby uczących się. O kompetencjach, motywowaniu i strategiach (red. S. Piotrowski i J. Knieja). Prace Naukowe Wydziału Historyczno-Filologicznego 167. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL: 371-387.

Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langue : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier.

de Bono, E. 1986. Six thinking hats. Harmondsworth, Middlesex: Penguin books.

Kozielecki, J. 2000. Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Nęcka, E. 2001. Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Popek, S. 2003. Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: UMCS.

Stasiakiewicz, M. 1999. Twórczość i interakcja. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Szmidt, K.J. 2001. Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Impuls.

Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.