Abstrakt
This paper concerns the teaching of languages for specific purposes to adults. It shows the growing need for this kind of teaching from the European and multicultural perspective. Specialist discourse compared to teaching general language will be described and the implications of such a comparison will analyzed. The paper emphasizes the necessity of determining learners’ needs in specialist communication and the use of such educational innovations as the Internet and the language action perspective.
Bibliografia
Carras, C., Kohler, P., Sjilagyi, E., Tolas, J. 2007. Le français sur objectifs spécifiques et la classe de langue. Paris: CLE International.
Cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer. 2000. Strasbourg: Conseil de l’Europe.
Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: PWN.
Duszak, A. 1998. Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa. Warszawa: PWN.
Mangiante J.-M., Parpette, C. 2004. Le français sur objectif spécifique: de l’analyse des besoins à l’élaboration d’un cours. Paris: Hachette.
Mourlhon-Dallies, F. 2006. « Penser le français langue professionnelle ». Le français dans le monde 346: 25-28.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Małgorzata Kubica
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).