Zarządzanie uwagą na lekcji języka obcego w fazie percepcji i przetwarzania struktur językowych
PDF

Słowa kluczowe

uwaga w procesach poznawczych
percepcja i przetwarzanie informacji
zarządzanie uwagą na lekcji językowej

Jak cytować

Kubiczek, A. . (2010). Zarządzanie uwagą na lekcji języka obcego w fazie percepcji i przetwarzania struktur językowych. Neofilolog, (35), 173–183. https://doi.org/10.14746/n.2010.35.17

Abstrakt

This paper focuses on the connection between cognitive psychology and foreign language pedagogy in the context of perception and processing of language structures. It describes second language acquisition as the
processing of language information, which is influenced by attention focused on language data. The concept of instructed learning assumes the possibility of manipulating learners’ attention by the teacher. The paper
provides a theoretical background referring to such issues and also examples of how this kind of knowledge can be used in the classroom.

https://doi.org/10.14746/n.2010.35.17
PDF

Bibliografia

Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Galloway, Ch. 1988. Psychologia uczenia się i nauczania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ingendahl, W. 1999. Sprachreflexion statt Grammatik. Tübingen: Niemeyer.

Knapp-Potthoff, A. 1997. „Sprach(lern)bewusstheit im Kontext”, (w) Fremdsprachen Lernen und Lehren 26: 9-23.

House, J. 1997. „Kommunikative Bewusstheit und Fremdsprachenlernen”, (w) Fremdsprachen Lernen und Lehren 26: 68-87.

Kebeck, G.1994. Wahrnehmung: Theorien, Methoden und Forschungsergebnisse der Wahrnehmungspsychologie. Weinheim: Juventa.

Mißler, B. 1999. Fremdsprachenlernerfahrungen und Lernstrategien. Tübingen: Stauffenburg.

Woźnicki, T. 1979. „Faza percepcji”, (w) Fazy procesu przyswajania języka obcego (red. Woźnicki, T., Zawadzka, E.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN: 9-30.

Szuman, S. 1961. O uwadze. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.