Abstrakt
This article is an attempt to determine the reasons for difficulties encountered in the interpretation of data collected in the process of conducting action research on developing a reflective attitude in TTC students. The starting point for investigating the above issue is a short presentation of the action research study: the subjects’ aim, and tools employed in the process. The difficulties with interpreting the collected data will be examined mainly from the cognitive perspective, as the description and interpretation relate to internal cognitive processes, observable only in potential change of behaviour. It is significant,
therefore, to work out, among the research participants, a coherent conceptual area referring to the changes under investigation. Interpretation of data is also the result of the quality of interactions among the research participants, which will be presented using the example of relations between the teacher researcher and participant-students and their possible influence on the students’ opinions. The article closes with suggestions for selecting criteria for the interpretation of data being collected.
Bibliografia
Bazin, H. 2003-2007a. « Questions fréquentes sur la recherche-action ». http://biblio.recherche-action.fr/document.php?id=142 Dokument elektroniczny w: Bazin, H. 2003 – 2007, Bibliographie R-A http://biblio.recherche-action.fr/ DW: 14.10.2009
Bazin, H. 2003-2007b. « Questions fréquentes sur la recherche-action ». http://recherche-action.fr/pages/manual12/principaux-courants/recherche-action-participative.php Dokument elektroniczny w: Bazin,
H. 2003 – 2007, Portal recherche-action.fr, http://recherche-action.fr/pages/portail/introduction-a-la-recherche-action.php DW: 14.10.2009
Bazin, H.2006. « Comparaison entre recherche-action et recherche classique». http://biblio.recherche-action.fr/document.php?id=137#tocto2
Dokument elektroniczny w: Bazin, H. 2003 – 2007, Bibliographie R-A http://biblio.recherche-action.fr/ DW: 14.10.2009
Le Boterf, G. 2008. Construire les compétences individuelles et collectives. Paryż: Groupe Eyrolles
Bruner, J. 2006 [1997] „Narracyjna konstrukcja rzeczywistości”, (w) Kultura Edukacji. Przekład: T.Brzostowska-Tereszkiewicz, Kraków: Universitas
Mezirow, J. 2001 [1991]. Penser son expérience. Une voie vers l’autoformation. Przekład z amerykańskiego: Daniel i Guy Bonvalot. Lyon: Chronique Sociale
Narcy-Combes, J.P. 2005. Didactiques des langues et TIC: vers une recherche-action responsable. Paryż: Ophrys
Licencja
Prawa autorskie (c) 1970 Joanna Stańczyk
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).