Poprzez refleksję do postawy refleksyjnej prz yszłego naucz yciela jęz yka obcego – trudności interpretacyjne badania w działaniu
PDF

Jak cytować

Stańczyk, J. . (2019). Poprzez refleksję do postawy refleksyjnej prz yszłego naucz yciela jęz yka obcego – trudności interpretacyjne badania w działaniu. Neofilolog, (34), 159–167. https://doi.org/10.14746/n.2010.34.14

Abstrakt

This article is an attempt to determine the reasons for difficulties encountered in the interpretation of data collected in the process of conducting action research on developing a reflective attitude in TTC students. The starting point for investigating the above issue is a short presentation of the action research study: the subjects’ aim, and tools employed in the process. The difficulties with interpreting the collected data will be examined mainly from the cognitive perspective, as the description and interpretation relate to internal cognitive processes, observable only in potential change of behaviour. It is significant,
therefore, to work out, among the research participants, a coherent conceptual area referring to the changes under investigation. Interpretation of data is also the result of the quality of interactions among the research participants, which will be presented using the example of relations between the teacher researcher and participant-students and their possible influence on the students’ opinions. The article closes with suggestions for selecting criteria for the interpretation of data being collected.

https://doi.org/10.14746/n.2010.34.14
PDF

Bibliografia

Bazin, H. 2003-2007a. « Questions fréquentes sur la recherche-action ». http://biblio.recherche-action.fr/document.php?id=142 Dokument elektroniczny w: Bazin, H. 2003 – 2007, Bibliographie R-A http://biblio.recherche-action.fr/ DW: 14.10.2009

Bazin, H. 2003-2007b. « Questions fréquentes sur la recherche-action ». http://recherche-action.fr/pages/manual12/principaux-courants/recherche-action-participative.php Dokument elektroniczny w: Bazin,

H. 2003 – 2007, Portal recherche-action.fr, http://recherche-action.fr/pages/portail/introduction-a-la-recherche-action.php DW: 14.10.2009

Bazin, H.2006. « Comparaison entre recherche-action et recherche classique». http://biblio.recherche-action.fr/document.php?id=137#tocto2

Dokument elektroniczny w: Bazin, H. 2003 – 2007, Bibliographie R-A http://biblio.recherche-action.fr/ DW: 14.10.2009

Le Boterf, G. 2008. Construire les compétences individuelles et collectives. Paryż: Groupe Eyrolles

Bruner, J. 2006 [1997] „Narracyjna konstrukcja rzeczywistości”, (w) Kultura Edukacji. Przekład: T.Brzostowska-Tereszkiewicz, Kraków: Universitas

Mezirow, J. 2001 [1991]. Penser son expérience. Une voie vers l’autoformation. Przekład z amerykańskiego: Daniel i Guy Bonvalot. Lyon: Chronique Sociale

Narcy-Combes, J.P. 2005. Didactiques des langues et TIC: vers une recherche-action responsable. Paryż: Ophrys