Komunikacja międzykulturowa a proces nauczania dorosłych francuskiego języka specjalistycznego jako obcego
PDF

Jak cytować

Markowski, G. . (2019). Komunikacja międzykulturowa a proces nauczania dorosłych francuskiego języka specjalistycznego jako obcego. Neofilolog, (33), 239–246. https://doi.org/10.14746/n.2009.33.22

Abstrakt

The paper presents examples of techniques, strategies and activities by means of which a teacher of specialist French may improve the communicative competence level of their students, i.e. the communication skills and interculture competence. The suggestions presented will help the students to acquire the knowledge and skills necessary for functioning in the contemporary multicultural society. The aim is to prepare students for professional life by teaching them the correct use of specialist French in the institutions they are going to work for in the future.

https://doi.org/10.14746/n.2009.33.22
PDF

Bibliografia

Binon, J. 2005. Dictionnaire D’apprentissage du français des affaires. Paris : Didier.

Bloomfield A., Tauzin B. 2001. Affaires à suivre. Paris : Hachette Livre.

Brewer, M. B., Kramer, R. M. 1985. „The psychology of intergroup attitudes and behavior”. Annual Review of Psychology 36: 219 – 243.

Danilo M., Penfornis J.-L., Lincoln M. 1993. Le français de la Communication Professionnelle. Paris : CLE International.

Danilo, M., Tauzin B. 1990. Le français de l’entreprise. Paris: CLE International.

Gillmann, B., Verrel, M. 2002. Francusko-polski słownik tematyczny EKONOMIA. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kowalikowa, J. 1997. „Kreatywność języka ucznia w szkolnej edukacji polonistycznej”. [w:] Ożdżyński J., Rittel T., Sprawności językowe, Kraków.

Le Goff C. 2000. Le Nouveau French for Business Le Français des Affaires. Paris: Éditions Didier.

Le Ninan C. 1993. Le français des affaires par la Vidéo. Paris : Éditions Didier.

Matsumoto, D., Juang, L. 2007. Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Miodek, W. 2009. „Elementy regionalne a tożsamość studiującego na zajęciach języka obcego”. (w) Grabara, M. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania języków obcych. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.

Modrzycka, I. 2009. „Kompetencje językowe i społeczne inżynierów w aspekcie wymagań europejskiego rynku pracy”. (w) Grabara, M. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania języków obcych. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.

Piekarz, M. 2004. „Obcość i perspektywa własna w nauczaniu interkulturowym”. Neofilolog 24: 80 – 84.

Pou G., Sanchez M. 1993. Commerce/Affaires. Paris : CLE International.

Sanchez Macagno M.-O., Corado L. 1997. Faire des Affaires en Français. Paris: Ha-Paris: Ha-chette Livre.

Strzałka, A. 2004. „Zintegrowane nauczanie języka i kultury”. Neofilolog 25: 6 – 9.

Szilagyi, E. 1997. Affaires à faire Pratique de la Négociation d’Affaires en Français. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble.

http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,Polska-bardziej-atrakcyjna-dlafirm,wid,11083301,wiadomosc.html?ticaid=17f14 DW 30.04.2009.