Audyt językowy w nauczaniu osób dorosłych
PDF

Słowa kluczowe

monitoring
kontrola
audyt
szkoła językowa
uczeń dorosły
testy sprawdzające kompetencje językowe

Jak cytować

Smuk, M. . (2019). Audyt językowy w nauczaniu osób dorosłych. Neofilolog, (37), 133–143. https://doi.org/10.14746/n.2011.37.11

Abstrakt

Among the various means used for assessing the general language competences of adult learners, the audit is one of the most popular tools. Apart from its main purpose, which is the diagnosis of current language proficiency, during the audit the learner’s various needs might be as well analyzed. Additionally, we may use this tool to recognize the non-language competences such as: cognitive styles, dominant type of intelligence or learner’s beliefs, attitudes and habits. Thus, the interdisciplinary character of the audit allows, in an exquisite way, to optimize the content of the foreign language course for adults.

https://doi.org/10.14746/n.2011.37.11
PDF

Bibliografia

Arnold, J. 2006. „Comment les facteurs affectifs influencent-ils l’apprentissage d’une langue étrangère?”. Revue de didactologie des langues-cultures et de lexicul-turologie 144: 407-425.

Coste, D., North, B., Sheils, J. i Trim, J. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.

Cyr, P. 1998. Les stratégies d’apprentissage. Paris: Clé International.

Goleman, D. 1997. Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.

Jankowski, D., Przyszczypkowski, K. i Skrzypczak, J. 1996. Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

Łukaszewski, W. 2008. Wielkie pytania psychologii. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Malewski, M. 1998. Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Okoń, W. 1967. Podstawy wykształcenia ogólnego. Warszawa: Nasza Księgarnia.

Studenska, A. 2005. Strategie uczenia się a opanowanie języka niemacierzystego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Stochmiałek, J. 2005. „Zmiany w edukacji dorosłych – elementy tradycji i nowoczesności” (w:) Wyzwania współczesnej edukacji dorosłych. Unowocześnianie procesu kształcenia dorosłych (red. A. Fabiś). Mysłowice – Zakopane: Górno-śląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach: t. II: 41-56.

Zohar, D. i Marshall, I. 2001. Inteligencja duchowa. Poznań: Dom Wydawniczy „Rebis”.