Tina Welke/Renate Faistauer (red.) Eintauchen in andere Welten. Vielfalt ästhetischer Texte im Kontext Deutsch als Fremdsprache und deutsch als Zweitsprache
Main Article Content
Abstrakt
Wien: Praesens Verlag, 2019, 303 s.
Downloads
Article Details
Autorzy:
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Neofilolog są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Neofilolog udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwaląją na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy:
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2017 r. pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich opublikowanych tekstów prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Abraham U. (2009), Filme im Deutschunterricht. Seelze-Velber: Kallmeyer.
- Bernstein N., Lerchner Ch. (red.) (2014), Ästhetisches Lernen im DaF-/DaZ-Unterricht. Literatur – Theater – Bildende Kunst – Musik – Film. Göt-tingen: Universitätsverlag.
- Europarat (2001), Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin u.a.: Langenscheidt.
- Europarat (2018), Common European Framework of Reference for Languag-es: Learning, teaching, assessment. Companion volume with New De-scriptors. Strasbourg: Council of Europe. Online unter: https://rm.coe.int/cefr-comp anion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989 (Abgerufen am 30.01.2020).
- Hieronimus M. (red.) (2014), Visuelle Medien im DaF-Unterricht. Göttingen: Universitätsverlag.
- Hildebrand J. (2006), Film: Ratgeber für Lehrer. Köln: Aulius Verlag Deubner.
- Leitzke-Ungerer E. (red.) (2009), Film, im Fremdsprachenunterricht: Literari-sche Stoffe, interkulturelle Ziele, mediale Wirkung. Stuttgart: ibidem-Verlag.
- Pędzisz J. (2013), Rozwój kompetencji dyskursywnej: Ewaluacja efektów jej kształcenia. „Neofilolog”, nr 40/1, s. 145-156.
- Schwertdfeger I. (1989), Sehen und verstehen. Arbeit mit Filmen im Unter-richt Deutsch als Fremdsprache. Berlin und München: Langenscheidt.
- Tina W., Faistauer R. (red.) (2010), Der Einsatz des Mediums Film im Unter-richt Deutsch als Fremdsprache. Wien: Praesens Verlag.
- Tina W., Faistauer R. (red.) (2015), Film im DaF/DaZ-Unterricht. Beiträge der XV. IDT Bozen. Wien: Praesens Verlag.
- Wilczyńska W., Mackiewicz M., Krajka J. (2019), Komunikacja interkulturowa. Wprowadzenie. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.