Nr 19 (2001)
Opis numeru

OD REDAKCJI

Niniejszy numer zawiera materiały prezentowane na konferencjach nauczycieli języków obcych. Omawiane są w nich istotne dla glottodydaktyki problemy, takie jak społeczne i geopolityczne uwarunkowania procesu nauczania (Zawadzka, Siek-Piskozub, Wąsik), zapotrzebowanie na języki w świecie biznesu (Lengyel, Szalek, Wilk-Janik), uczenie się w trybie niestacjonarnym oraz autonomizacja ucznia (Anioła-Jędrzejczak, Wolski). Proponowany jest tu ważny dla przyswajania języka obcego problem leksyki (Chodkiewicz), także w kontekście nauczania dzieci (Zawodniak). Czajkowska-Prokop i Nikodemska referują przebieg wprowadzania innowacyjnego bilingwalnego programu nauczania języka niemieckiego w jednej ze szkół podstawowych w Oleśnie. Artykuł Majchrzyckiej zachęca do częstszego sięgania do piosenki w nauczaniu dzieci i przedstawia kilka wartościowych technik a Niżegorodcew analizuje przebieg kursu dokształcającego nauczycieli języków obcych w zakresie nauczania dzieci. Na końcu zamieściliśmy komunikat o III Konferencji Regionu Europy Centralnej FIPLV w ramach Europejskiego Roku Języków 2001, której organizatorem jest PTN.

Pełny numer
PDF