Nr 16 (1998)
Opis numeru

OD REDAKCJI

Kolejny numer Neofilologa poświęcony jest przede wszystkim zagadnieniom kształcenia nauczycieli. Większość zamieszczonych poniżej artykułów wygłoszono jako referaty na Seminarium zorganizowanym w grudniu 1997 roku przez Poznański Oddział Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego.
Prezentowane artykuły podejmują szereg tematów od najbardziej ogólnych związanych z samą koncepcją studiów językowych (artykuły S. Wiśniewskiej, M. Frankiewicz), poprzez dyskusje nad kwalifikacjami i perspektywami absolwentów (artykuły H. Stasiak i W. Wilczyńskiej) aż po zagadnienia programowe poszczególnych przedmiotów (artykuły D. Krakowian, H. Mrozowskiej).

Ponadto w numerze zamieszczone są sprawozdania z samego seminarium oraz z obrad jednej z trzech grup dyskusyjnych. Tematykę kształcenia nauczycieli uzupełniają dwa artykuły o bardziej praktycznym charakterze dotyczące popularnych obecnie w glottodydaktyce zagadnień tj. autonomii (K. Karpińska-Szaj) oraz strategii uczenia się (K. Droździał-Szelest i M. Porczyńska).
Mamy nadzieję, że przedstawione poniżej problemy i koncepcje przyczynią się do dalszej współpracy w celu wprowadzenia bardziej efektywnych form kształcenia nauczycieli.

Pełny numer
PDF