OD REDAKCJI
Obecny nr 9 jest trzecim i ostatnim, w którym zamieszczamy materiały po międzynarodowej konferencji poświęconej politycznym zmianom w regionie Europy Centralnej i Wschodniej i nauczaniu języków obcych.
W numerze zamieściliśmy też aktualne informacje dotyczące regionalizacji współpracy organizacji zrzeszonych w Federation Internationale des Prefesseurs de Langues Vivantes (FIPLV) oraz komunikat o zbliżającym się Walnym Zjeździe PTN.
W nr 7 Neofilologa, przy przepisywaniu tekstu artykułu prof. Janusza Henzla "Stan obecny i perspektywy nauczania języka rosyjskiego w Polsce", pominięto drobny ale istotny fragment na stronie 56 a przez to wypaczony został sens wypowiedzi autora. Przytaczamy myśl autora w oryginalnej wersji z wytłuszczeniem ominiętego fragmentu. Czytelników i autora przepraszamy za niedopatrzenie.
"Absolwenci naszych szkół średnich i wyższych zupełnie nieźle prezentują się za granicą zarówno w zakresie wiedzy ogólnej, jak i umiejętności zawodowych. Należy jednak uświadomić sobie, że jeśli nawet w wyniku przeprowadzenia reformy szkolnej uda się w sposób znaczący podnieść poziom kształcenia ogólnego i zawodowego uczniów, oznaczać to będzie jedynie potencjalny wzrost ich konkurencyjności na przyszłym umiędzynarodowionym rynku pracy. Realne podniesienie ich konkurencyjności możliwe jest tylko pod warunkiem, że będą oni władać co najmniej dwoma językami obcymi: angielskim jako jedynym obecnie językiem światowym i jeszcze jednym językiem obcym, którego znajomość jest istotna dla obywateli kraju, położonego w Europie Środkowej: niemieckim, francuskim lub rosyjskim".
UWAGA!
Wszystkie teksty drukujemy w wersji nadesłanej przez autorów, bez wprowadzania jakichkolwiek zmian.