Abstrakt
This article’s main aim is to present the results of research concerning the barriers in foreign language learning. It analyses various obstacles indicated by 342 students from both philological and non-philological departments. Those factors have been subdivided into three groups, each dealing with a different type of barriers: external objective barriers, barriers associated with behavior and competence of the teacher as well as concerning language courses, and, finally, cognitive, affective, and personality related barriers.
Bibliografia
Bielska, J. 2011: „Bariery psychiczne w nauce języka obcego”. (w) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. (red. H. Komorowska). Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf, str. 332-351.
Horwitz, E. K., Horwitz, M. B. i J. Cope. 1986. „Foreign Language Classroom Anxiety”. The Modern Language Journal, 70: 125-132.
Krüger, H.-H. 2007. Metody badań w pedagogice. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Łobocki, M. 2006a. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Łobocki, M. 2006b. Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Smuk, M. 2011: „Kompetencje ogólne ucznia – od klasyfikacji do operacjonalizacji”. (w) Nauczanie języka obcego a specyficzne potrzeby uczących się. O kompetencjach, motywowaniu i strategiach. (red. J. Knieja i S. Piotrowski). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, str. 39-50.
Wilczyńska, W. i A. Michońska-Stadnik. 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: AVALON.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Maciej Smuk
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).