Abstract
Innovativeness constitutes one of the core elements of modern ducation development. The phenomenon in question can be analysed in the context of the actions taken by each of the participants of the learning/teaching process. The paper is focused mostly on the teacher’s activity. On the basis of an empirical study, the Authors aim at defining the notion of an innovative teacher, and, more specifically, a language teacher.
References
Drozdowski et al., 2010. Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki. Warszawa: PARP.
Ekiert-Grabowska, D. 1989. Nowatorstwo pedagogiczne nauczycieli. Katowice: Uniwersytet Śląski.
Jobs, S. 2011. Sekrety innowacji. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Kopaliński, K. 2014. Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem. Warszawa: Rytm.
Okoń, W. 1998. Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Pietrasiński, Z. 1970. Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji. Warszawa:PWN.
Przyborowska, B. 2013. Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Rusakowska, D. 1986. Nauczyciel i innowacje pedagogiczne. Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.
Schultz, R. 1980. Procesy zmian i odnowy w oświacie. Warszawa: PWN.
Schulz, R. 1992. „Kształcenie dla innowacji pedagogicznych – geneza, sens i zastosowanie idei”. (w:) Kształcenie dla innowacji pedagogicznych (red. R. Schulz). Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 7-14.
Schulz, R. 1994. Twórczość pedagogiczna. Elementy teorii i badań. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Smak, E. 2014. Innowatyka w edukacji. Opole: Wydawnictwo Nowik.
Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
License
Copyright (c) 2019 Neofilolog
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors
Authors of texts accepted for publication in Neofilolog are required to complete, sign and return to the Editorial team’s office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of the texts published in Neofilolog grant Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works that have been published in Neofilolog since 2017, under the following conditions:
▪ attribution – obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
▪ no derivatives – the work must be preserved in its original form. Without the author's consent, it is not possible to distribute the modified work in the form of translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published since 2017.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the property right as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).