Innowacyjny nauczyciel, czyli kto? Próba definicji pojęcia
PDF

Słowa kluczowe

proces nauczania/uczenia się języków obcych
innowacje pedagogiczne
kompetencja innowacyjna

Jak cytować

Półtorak, E., & Gałan, B. (2019). Innowacyjny nauczyciel, czyli kto? Próba definicji pojęcia. Neofilolog, (51/1), 43–58. https://doi.org/10.14746/n.2018.51.1.4

Abstrakt

Innovativeness constitutes one of the core elements of modern ducation development. The phenomenon in question can be analysed in the context of the actions taken by each of the participants of the learning/teaching process. The paper is focused mostly on the teacher’s activity. On the basis of an empirical study, the Authors aim at defining the notion of an innovative teacher, and, more specifically, a language teacher.

https://doi.org/10.14746/n.2018.51.1.4
PDF

Bibliografia

Drozdowski et al., 2010. Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki. Warszawa: PARP.

Ekiert-Grabowska, D. 1989. Nowatorstwo pedagogiczne nauczycieli. Katowice: Uniwersytet Śląski.

Jobs, S. 2011. Sekrety innowacji. Kraków: Wydawnictwo Znak.

Kopaliński, K. 2014. Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem. Warszawa: Rytm.

Okoń, W. 1998. Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Żak.

Pietrasiński, Z. 1970. Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji. Warszawa:PWN.

Przyborowska, B. 2013. Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Rusakowska, D. 1986. Nauczyciel i innowacje pedagogiczne. Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.

Schultz, R. 1980. Procesy zmian i odnowy w oświacie. Warszawa: PWN.

Schulz, R. 1992. „Kształcenie dla innowacji pedagogicznych – geneza, sens i zastosowanie idei”. (w:) Kształcenie dla innowacji pedagogicznych (red. R. Schulz). Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 7-14.

Schulz, R. 1994. Twórczość pedagogiczna. Elementy teorii i badań. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Smak, E. 2014. Innowatyka w edukacji. Opole: Wydawnictwo Nowik.

Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.