Feedback obtained electronically
PDF (Język Polski)

How to Cite

Ewa Półtorak, E. P. (2019). Feedback obtained electronically. Neofilolog, (33), 113–122. https://doi.org/10.14746/n.2009.33.11

Abstract

The use of Information and Communication Technologies (ICT) in the foreign language learning-teaching process has made traditional methods of obtaining feedback more sophisticated as, nowadays, it is possible to get feedback electronically. The paper is concerned with methods of getting feedback by means of selected computer and Internet tools that support the foreign language learning-teaching process. A range of these tools are analyzed and discussed from the perspective of their usefulness for both the teacher and student.

https://doi.org/10.14746/n.2009.33.11
PDF (Język Polski)

References

Askew, S. 2000: Feedback for learning. London: Routledge/Falmer.

Bangert-Drowns, R. et al. 1991: „The instructional effect of feedback in test-like events”. Review of Educational Research 61: 213 – 238.

Couffignal, L. 1963. La cybernétique. Paris : PUF.

Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Demaizière, F. 2007. Didactique des langues et TIC: les aides à l’apprentissage”. Alsic 10 : 5 – 21.

Galisson, R., Coste, D. (dir.) 1976. Dictionnaire de didactique des langues. Paris : Librairie Hachette.

Gareis, C. R., Grant, L. W. 2008. Teacher-Made Assessments: How to Connect Curriculum, Instruction, and Student Learning. Larchmont (New York): Eye on Education.

Jaskuła, B. 1995. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty komputeryzacji procesu nauczania-uczenia się. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.

Kulhavy, R. W. 1977. „Feedback in written instruction”. Review of Educational Research 47: 211 – 232.

Legros, D., Crinon, J. (red.) 2002. Psychologie des apprentissages et multimédia. Paris: Armand Colin/VUEF.

Mangenot, F. 2002. « L’apprentissage des langues ». (w) Psychologie des apprentissages et multimédia (red. J. Crinon i D. Legros ). Paris: Armand Colin/VUEF, str. 128 – 153.

Mory, E. H. 2004. „Feedback research revisited” (w) Handbook of Research on Educational Communications and Technology (red. D. H. Jonassen). Mahwah (New York): Lawrence Erlbaum Associates, wydanie 2, str. 745 – 811.

Półtorak, E. 2007. „Propozycje kryteriów oceny ćwiczeń interaktywnych.” (w) Dydaktyka Języków Obcych na początku XXI wieku (red. M. Jodłowiec i A. Niżegorodcew). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, str. 125 – 134.

Półtorak, E. 2008. „Wykorzystanie programów narzędziowych w procesie nauczania/uczenia się języka obcego”. Neofilolog 31: 59 – 69.

Wager, W., Wager, S. 1985. „Presenting questions, processing responses, and providing feedback in CAI”. Journal of Instructional Development 8: 2 – 8.