Teaching English to children with special educational needs Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2020
PDF (Język Polski)

Mots-clés

Specjalne potrzeby edukacyjne
edukacja inkluzyjna/włączająca
różnice indywidualne

Comment citer

Nowak, S. (2022). Teaching English to children with special educational needs Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2020. Neofilolog, (58/2), 257–261. https://doi.org/10.14746/n.2022.58.2.8

Résumé

Review: Teaching English to children with special educational needs Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2020

https://doi.org/10.14746/n.2022.58.2.8
PDF (Język Polski)

Références

Cummins J. (2005), Teaching for Cross-Language Transfer in Dual Language Education: Possibilities and Pitfalls. TESOL Symposium on Dual Language Education Teaching and Learning Two Languages in the EFL Setting. Bogazici University Istanbul, Turkey. Online: https://www.tesol.org/docs/default-source/new-resource-library/symposium-on-dual-language-education-3.pdf?sfvrsn=0&sfvrsn=0 [DW 19.10.2021].

Krasowicz-Kupis G. (2008), Testy czytania dla 6-latków. Podręcznik. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Król-Gierat W. (2015), Edutaining English Experience. Autorski program zajęć dydaktyczno-usprawniających z języka angielskiego dla klas integracyjnych pierwszego etapu edukacyjnego. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Online: https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6939 [DW 10.05.2022].

Król-Gierat W. (2020), Teaching English to Children with Special Educational Needs. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.

Papuda-Dolińska B. (2019), Kształcenie nauczycieli do edukacji włączającej w Polsce. „Forum Oświatowe”, nr 31(2), s. 61–79. Online: https://doi.org/10.34862/fo.2019.2.4 [DW 11.10.2021] Online: https://www.eursc.eu/Documents/2020-12-D-12-en-5.pdf [DW 13.10.2021].

Sparks R.L., Ganschow L., Pohlman J. (1989), Linguistic Coding Deficits in Foreign Language Learners. „Annals of Dyslexia”, nr. 39, s. 179–195.

Warnock M. (1978), The Warnock Report. Special Educational Needs, London: Her Majesty’s Stationery Office. Online: http://www.educationengland.org.uk/documents/warnock/warnock1978.html [DW 11.10.2021].

Wiszejko-Wierzbicka D. (2012), Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. „Kwartalnik Niepełnosprawność” nr 3(4), s. 71–86. Online: https://kn.pfron.org.pl/kn/poprzednie-numery/144,Specjalne-potrzeby-ucznia-czy-szkoly-Przewodnik-po-edukacji-wlaczajacej-pomoca-w.html?search=24411809791944 [DW 21.10.2021].