No. 14 (2021)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 14 (2021)
Published December 11, 2021
Full Issue
PDF (Język Polski)
Aktualności
Anna Łebkowska, Paweł Próchniak
Apel Komitetu Nauk o Literaturze PAN w związku z możliwymi skutkami rosyjskiej agresji wobec Ukrainy
PDF (Język Polski)
Wstęp
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
1-4
O Mistrzyni i pamięci aktywnej
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.1
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Seweryna Wysłouch
5-18
Bożena Chrząstowska and stereotypes, or: of reforming literary education, of curricula and schoolbooks
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.2
PDF (Język Polski)
Maciej Wróblewski
19-32
Textbook Narrations by Professor Bożena Chrząstowska
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.3
PDF (Język Polski)
Anna Legeżyńska
33-40
Poeta ridens. About Józef Baran’s poetry
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.4
PDF (Język Polski)
Barbara Myrdzik
41-50
Poems about conversations that did not take place
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.5
PDF (Język Polski)
Kordian Bakuła
51-64
Honour . . . that you may live long on earth. On the Fourth Commandment for Textbooks and Polish Language Lessons
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.6
PDF (Język Polski)
Mirosław Grzegórzek
65-74
Applied Po-ethics? An axiological novelty in the last edition of the textbook by B. Chrząstowska and S. Wysłouch
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.7
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Jolanta Nocoń
75-86
Developing writing skills in Polish language education in the 21st century – from efficiency to creativity
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.8
PDF (Język Polski)
Jerzy Kaniewski
87-100
Between anthropology and textual scholarship - on written interpretation in schools
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.9
PDF (Język Polski)
Katarzyna Kuczyńska-Koschany
101-112
The Wailing Wall: Władysław Broniewski and Jerzy Ficowski. The comparative interpretation: exemplification
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.10
PDF (Język Polski)
Marcin Legeżyński
113-122
Together or separately? The importance of gender in learning a foreign language at school
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.11
PDF (Język Polski)
Zofia Zasacka
123-140
Literary encounters in the lesson - professional satisfactions and failures of teachers
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.12
PDF (Język Polski)
Karolina Górniak-Prasnal
141-154
Capabilities and Limitations of Applying Chosen Motivational Strategies for Students in Teaching Polish Literature at University
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.13
PDF (Język Polski)
Recenzje
Agnieszka Rypel
155-160
Niezgoda i dialog
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.14
PDF (Język Polski)
Zaproszenie
- -
161-162
JAWNE KOMPLETY. Lektury oddelegowane, lektury orzekające inaczej. Wykłady
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 14
Tomasz Kowalski
163-172
„Speak if you can: what are you?”: on the Witches in selected Polish productions of Macbeth
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.15
PDF (Język Polski)
Magdalena Grzybek
173-180
O wstydzie na lekcjach języka polskiego
https://doi.org/10.14746/pi.2021.14.16
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here