No. 4 (2016)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 4 (2016)
Published December 21, 2016
Wstęp
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
1-4
Humanistyczna dydaktyka uniwersytecka i szkolna – przemiany i kontynuacja
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Krzysztof Skibski
5-16
Research, didactics, job market – concept of two-subject studies
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.1
PDF (Język Polski)
Agata Siwiak
17-30
New academic education. The laboratory at the intersection of theory, research and artistic practice
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.2
PDF (Język Polski)
Barbara Sobczak
31-44
Trainings of journalists. Challenges, concepts, methods
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.3
PDF (Język Polski)
Monika Grzelka
45-56
Expanding the boundaries
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.4
PDF (Język Polski)
Elżbieta Winiecka
57-70
Humanistic education in the social-media new reality
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.5
PDF (Język Polski)
Witold Bobiński
71-82
How do they do it in New York? The Polish Philologist images from a journey to America
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.6
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Urszula Kowalska
83-96
„Literature” Project
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.7
PDF (Język Polski)
Joanna Grądziel-Wójcik
97-108
(Di)versification games, i.e. on practicing poetics at the university level
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.4.8
PDF (Język Polski)
Mirosław Wobalis
109-124
Digital competence of students of Polish philology in the years 2010-2016
https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.4.9
PDF (Język Polski)
Beata Gromadzka
125-136
The school – a teacher – a group in a multicultural environment on the example of Roma pupils in Polish schools
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.10
PDF (Język Polski)
Dorota Michułka
137-154
Roald Dahl’s Charlie and the Chocolate Factory as a School Reading. Comprehension – Experience – Metaphor – Emotion
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.11
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kwiatkowska
155-166
Depictions of Hamlet’s Father’s Ghost on Silver Screen
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.12
PDF (Język Polski)
Dyskusje, recenzje i przeglądy
* *
167-190
Edukacja polonistyczna w perspektywie najnowszych zmian - panel dyskusyjny (27 września 2016 roku)
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.13
PDF (Język Polski)
- -
191-196
Stanowisko w sprawie zapowiadanej reformy edukacji polonistycznej - list dydaktyków z 15 polskich uczelni (4 października 2016 roku)
PDF (Język Polski)
- -
197-202
Poznańscy dydaktycy o projekcie podstawy programowej ogłoszonym 30 listopada 2016 roku
https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.15
PDF (Język Polski)
- -
Poznańscy dydaktycy o projekcie podstawy programowej ogłoszonym 30 grudnia 2016 roku
PDF (Język Polski)
- -
III Kongres Dydaktyki Polonistycznej w Lublinie - 22-25 listopada 2017
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 4
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
203-204
Jaka dydaktyka akademicka?
PDF (Język Polski)
Dominika Dymek
205-217
Historia literatury romantyzmu - projekt cyklu zajęć
PDF (Język Polski)
Dominika Dymek
Historia literatury romantyzmu - projekt cyklu zajęć (załącznik)
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here