Abstrakt
The aim of this article is to present a selection of novel tools used in organizing a foreign language competition. Particular attention will be focused on finalists’ and laureates’ opinions, expressed by means of a questionnaire administered for the needs of evaluation of innovative instruments used in the Spanish Language Competition. These include the Moodle platform, electronic tests, and a comprehensive website. Finally, we will present some recommendations for current and future organizers of foreign language competitions concerning the use of new technologies in their activities.
Bibliografia
Aguilera Carrasco J.M. (2005), From e-mail to superweb tools! (w) Cal N., Nuñez P., Palacios I.M. (red.), Nuevas tecnologías en Lingüística, Traducción y Enseñanza de lenguas. Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela, s. 155-164.
Blink R. (2016), Leading Learning for Digital Natives. Combining Data and Technology in the Classroom. New York: Routledge.
Burbat R. (2016), El aprendizaje autónomo y las TIC en la enseñazna de una lengua extranjera: ¿Progreso o retroceso? (w) „Porta Linguarium”, nr 26, s. 37-51. Online: http://www.ugr.es/~portalin/articulos/PL_numero26/ART3_Ruth%20Burbat.pdf [DW 12.11.2017].
Davidson C.N. (2011), Now You See It. How the Brain Science of Attention Will Transform the Way We Live, Work, and Learn. New York: Viking.
Denek K. (1997), Efektywność edukacji szkolnej (w) „Studia Pedagogiczne”, nr 30, s. 91-106.
Droździał-Szelest K. (2004), Strategie uczenia się języka obcego: badania a rzeczywistość edukacyjna (w) Pawlak M. (red.), Autonomia w nauce języka obcego. Poznań – Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM.
Dryjańska A. (2015), Internetowe zasoby audiowizualne sposobem na kształtowanie savoir-être uczniów (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 33-39. Online: http://jows.pl/sites/default/files/dryjanska_1.pdf [DW 13.07.2017].
Ducourtioux S. (2015), Dydaktyzacja treści multimedialnych w środowisku e-learningowym: bogactwo możliwości (w) „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 24-32. Online: http://jows.pl/sites/default/files/ducourtioux.pdf [DW 15.07.2017].
Kandzia J. (2011), Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Kraków: Impuls.
Kordziński J. (2012), Zarządzanie rozwojem szkoły. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Michońska-Stadnik A. (2013), Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji wybranych teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli języków obcych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Ontoria Peña M. (2014), La plataforma Moodle: características y utilización en ELE (w) Contrearas Izquierdo N.M. (red.), La enseñanza del español como LE/L2 en el siglo XXI. Jaén: ASELE, s. 913-921. Online: http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/pdf/24/24_913.pdf [DW 20.11.2017].
Prensky M. (2010), Teaching Digital Natives. Partnering for real learning. Thousand Oaks: Corwin.
Prensky M. (2012), From Digital Natives to Digital Wisdom. Hopeful Essays for 21st Century Learning. Thousand Oaks: Corwin.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sporu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad, Dz.U. 2002 nr 13, poz. 125.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad, Dz.U. 2017, poz. 1580.
Small G., Vorgan G. (2015), 2 Weeks to a Younger Brain. An Innovative Program for a Better Memory and Sharper Mind. West Palm Beach: Humanix Books.
Stańczyk J. (2008), Uczeń i nauczyciel w wirtualnej misji: technologie informacji i komunikacji jako narzędzie kształtowania postaw autonomicznych (w) Pawlak M. (red.), Autonomia w nauce języka obcego co osiągnęliśmy i dokąd zmierzamy. Kalisz – Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM, s. 315-324.
Żylińska M. (2013), Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Małgorzata Spychała-Wawrzyniak
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Przedstawiany utwór (artykuł) upubliczniany jest na podstawie umowy z autorem i na licencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Użytkownicy mają obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych,
- utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).